Jak nauczyć się nagradzać pracowników?
Firma XYZ miała problem z wdrożeniem spójnego systemu nagradzania swoich pracowników. Wiązało się to z tym, że kierownik zespołu nie wiedział, jak w skuteczny i efektywny sposób kreować pożądane postawy u współpracowników.
2016-05-24, 14:41

Co więcej, system ten nie uwzględniał preferencji gratyfikacji poszczególnych pracowników -  to co będzie nagrodą dla jednego pracownika dla drugiego może być przykrym obowiązkiem np.: wysłanie na prestiżowe szkolenie  w weekend, kiedy miał już plany związane z rodzinnym wyjazdem.

Cele:

  • stworzenie właściwej metody nagradzania pracowników;
  • wypracowanie modelu uniwersalnego, ale zarazem elastycznego dla każdego z zatrudnionych;
  • zadowolenie zespołu i przyjazna atmosfera pracy.

Zastosowane rozwiązanie:

Firma zaczęła intensywnie poszukiwać rozwiązania zaistniałego problemu. Zasięgnięto informacji u trenerów biznesowych oraz podjęto rozmowy z pracownikami. Eksperci jednomyślnie poradzili, by znaleźć narzędzie, które ułatwi weryfikację czynników motywujących pracowników w kontekście ich osobistych upodobań. Kierownik firmy skupił się na tym, by wybrać sposób pozwalający na ćwiczenie komunikacji z pracownikami. Razem z Działem HR podjęto decyzję o zakupie narzędzia w postaci elektronicznej gry symulacyjnej. Wcześniej skorzystano z dostępnej wersji demo w celu bliższego poznania możliwości narzędzia. Niska cena produktu w porównaniu do wartości edukacyjnej płynącej z gry okazała się dodatkową zaletą, a narzędzie stało się dużym wsparciem w budowaniu relacji i prowadzeniu rozmów z zespołem.

Rezultaty:

  • kierownik zyskał cenne wskazówki, co do podejmowania właściwych decyzji związanych z nagradzaniem swoich pracowników;
  • podwładni zwiększyli swoje wysiłki i stali się bardziej zmotywowani;
  • przełożony  dostrzegł zalety gry symulacyjnej i już zastanawia się nad zakupem kolejnej dotyczącej delegowania zadań.

Case study autorstwa Działu Rekrutacji w firmie Smart MBC

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.