Czy wideorekrutacja zrewolucjonizuje pracę HR-owców?
Codzienna praca rekruterów zmienia się wraz z pojawianiem się nowych technologii. HR-owiec musi dostosować się do wymogów, jakie stawia dzisiejszy rynek pracy. Coraz częściej rekruterzy sięgają po narzędzia związane z Social Media i Internetem. Modyfikacje dotyczące formy komunikacji pomiędzy rekruterem a kandydatem dotykają nawet tradycyjnej rozmowy kwalifikacyjnej.
2015-08-21, 10:40

Wideorekrutacja to innowacyjne narzędzie HR, które pozwala na przeprowadzenie sprawnej i skutecznej weryfikacji kandydatów bez konieczności odbycia bezpośredniej rozmowy kwalifikacyjnej. Dzięki niej pominiemy etap zbierania papierowych CV, a zyskamy informację na temat profilu i umiejętności kandydata. Wideorekrutacja posiada szereg zalet, z których Rekruter może czerpać wiele korzyści:

Po pierwsze wideorekrutacja stwarza możliwość przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej bez względu na miejsce i czas. Rekruter i kandydat mogą wybrać dogodny dla obu stron termin i godzinę rozmowy. Wówczas ich kontakt staje się sprawny i funkcjonalny. Za pomocą narzędzia do wideorekrutacji można ustalić parametry przed jej rozpoczęciem, m.in. czas trwania rozmowy, liczbę pytań oraz wymagań. Tym samym weryfikacja kandydata staje się łatwa i wygodna.

Ponadto, rozmowa kwalifikacyjna online pozwoli ocenić możliwości i umiejętności kandydata. Dzięki niej z łatwością sprawdzimy poziom znajomości języków obcych, zapoznamy się z jego doświadczeniem zawodowym, oczekiwaniami finansowymi czy dyspozycyjnością.

– Wszystkie te informacje zyskamy bez konieczności umawiania się na rozmowę w siedzibie firmy. Najczęściej rozmowę prowadzi profesjonalny konsultant, jednak nie ma przeszkód, by obserwował ją także klient. Dzięki temu może  poznać sylwetkę przyszłego pracownika swojej firmy i sugerować konsultantowi pytania, które powinien zadać – wyjaśnia Sandra Kluza, specjalista ds. marketingu w SMART MBC.

Kolejną z zalet wideorekrutacji jest oszczędność czasu. Rekruter ma możliwość oceny kandydatury w dowolnym miejscu i czasie oraz wielokrotnego odtwarzania zapisu rozmowy. Ponadto, wywiadem z kandydatem może się dzielić z wieloma odbiorcami przez e-mail, przesyłając im link do wideo. W efekcie czas trwania procesu rekrutacyjnego zostanie znacznie skrócony.  Za pomocą weryfikacji online, rekruter może przeprowadzać rozmowę kwalifikacyjną z kandydatami z różnych stron świata. Tym samym, w celu poznania kandydatów nie musi podróżować i narażać się na koszty z tym związane. Rozmowa rekrutacyjna live jest rozmową na żywo, przez co odzwierciedla bezpośrednią rozmowę rekrutacyjną. Wartością jest to, że można przeprowadzić ją w dowolnym miejscu.

Wideorekrutacja może być pomocnym narzędziem w pracy rekrutera. Niesie ze sobą wiele udogodnień i usprawnień. Z jej zalet może korzystać nie tylko rekruter, ale i kandydat. Osoby starające się o pracę, mogą wyróżnić się, przesyłając swoją aplikację w formie online. Takie zachowania z pewnością zostaną docenione i zapamiętane przez potencjalnego pracodawcę.

Chcesz lepiej poznać wideorekrutację? Zapraszamy do obejrzenia filmiku:

 HR od kuchni - wideorekrutacja

 

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.