Wywiad dla portalu Osobyzasoby.pl - Wideorekrutacja
Czym się różni wideorekrutacja od rekrutacji poprzez skype? Jak można sprytnie usprawnić proces rekrutacyjny przy napiętym harmonogramie i ograniczonych zasobach? Kiedy warto skorzystać z zalet wideorekrutacji? Zapraszamy na wywiad na temat wideorekrutacji z Sandrą Kluzą, Marketing Managerem w firmie Smart MBC.
2015-10-08, 14:47

Wywiad dla portalu Osobyzasoby.pl

 

OZ: Czym jest wideorekrutacja? Spotykam się z przekonaniem, że wideorekrutacja jest tym samym co rekrutacja poprzez skype, a to  nieprawda…

SK: Wideorekrutacja to innowacyjne narzędzie HR, które umożliwia  szybką i skuteczną weryfikację Kandydatów  z dowolnego miejsca na świecie bez konieczności umawiania się na spotkanie w siedzibie firmy. Na co dzień w swojej pracy również spotykam się z opinią, że wideorekrutacja jest tym samym co rekrutacja przez skype lub inny komunikator wideo. Co prawda w obu przypadkach mamy styczność z wirtualną rozmową, ale przewaga wiedeorekrutacji polega na tym,  że mamy do wyboru dwa procesy: live i automatyczny, więc możemy zatem panować nad przebiegiem rozmowy. Opcja live odzwierciedla bezpośrednią rozmowę kwalifikacyjną. Mamy możliwość oceny Kandydata, sporządzania notatek i  wystawienia opinii na koniec rozmowy. W zautomatyzowanym procesie możemy zaplanować pytania skierowane do Kandydata, czas przeznaczony na udzielenie odpowiedzi, a także ilość podejść Kandydata do nagrania. W obu przypadkach  rozmowa jest zapisywana i mamy  łatwy dostęp do nagrań oraz możliwość ich ponownego odtwarzania, a także podzielenia się nimi z pracownikami.

OZ: Jakie są zalety wykorzystywania wideorekrutacji w prowadzonych procesach?

SK: Zalety wykorzystania wideorekrutacji to przede wszystkim usprawnienie procesów rekrutacyjnych, a także oszczędność czasu i pieniędzy. Mamy możliwość rekrutowania osób z różnych części świata, bez konieczności odbywania długich i kosztownych podróży. Ponadto możemy  uzyskać niezbędne informacje o Kandydacie i dokonać trafnej oceny jego aplikacji już na wstępnym etapie weryfikacji.

OZ: Kiedy warto skorzystać z tej metody?

SK: Metoda może okazać się pomocna w przypadku potrzeby zautomatyzowania procesu. HR-owcy muszą często zmierzyć się z zadaniem, którego wykonanie pozornie może okazać się niemożliwe, gdyż zachodzi potrzeba przeprowadzenia szybkiego procesu rekrutacyjnego na dużym obszarze, a napięty harmonogram tego nie ułatwia. Wystarczy, że raz przygotujemy pytania dopasowane do stanowiska, a następnie wyślemy do dowolnej liczby Kandydatów e-mail z linkiem zapraszającym do rozmowy.

OZ: Czy ta forma rekrutacji nie jest dodatkowo stresująca dla kandydatów? Czy wymagane jest specjalne wprowadzenie albo przygotowanie kandydatów do zastosowania wideorekrutacji?

SK: Wręcz przeciwnie! Wideorekrutacja jest zbliżona do tradycyjnej rozmowy kwalifikacyjnej, ale eliminujemy stres związany z rozmową w siedzibie firmy. Kandydat odpowiada na pytania w domowym zaciszu, czyli środowisku dla niego komfortowym. Co do przygotowania, wystarczy sprawny komputer z kamerką internetową i mikrofonem, a także dostęp do Internetu i co najważniejsze, pozytywne nastawienie Kandydata! W przypadku pytań bądź problemów wsparciem służy dedykowany konsultant i przygotowane podręczniki ze wskazówkami.

OZ: Jak można przekonać zarząd do wprowadzenia takiego narzędzia w organizacji?

SK: Jeżeli firmie zależy na wspominanej już wcześniej minimalizacji kosztów i oszczędności czasu przy zachowaniu wysokiej jakości i efektywności procesu rekrutacyjnego, to nie ma lepszego rozwiązania. Wykorzystanie wideokrerutacji zwiększa efektywność Menadżerów i Kierowników HR, którzy będą mogli poświęcić zaoszczędzony czas na inne obowiązki. Nagrana rozmowa może również stanowić wartościowy materiał szkoleniowy przeznaczony dla HR-owców. W konsekwencji firma decydująca się na wideorekrutację zyska nie tylko dopasowanego do profilu stanowiska pracownika, ale także możliwość analizowania nagrania pod kątem przyszłych rozmów rekrutacyjnych.

Przejdź do sklepu

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy