Działania rekrutacyjne mające na celu przyciągnięcie młodych osób do pracy
Firma XYZ to jeden ze sprzedawców odzieży i wyrobów tekstylnych w Polsce. Przedsiębiorstwo posiada sieć sklepów w całym kraju. W celu zwiększenia zysków firmy i przyciągnięcia większej ilości klientów Dział Marketingu w przedsiębiorstwie zaplanował akcje promocyjne, które miały zostać przeprowadzone w najbardziej rentownych salonach.
2015-10-19, 09:03

Przeprowadzenie kampanii wiązało się z koniecznością zwiększenia liczby pracowników o pięć osób w czterech salonach - we Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie i Gdańsku. Osoby te miały zostać zatrudnione na stanowisku sprzedawcy lub doradcy w Dziale Obsługi Klienta. W zależności od wyników kampanii reklamowej uzależniano także zaproponowanie nowo zatrudnionym osobom stałej współpracy. Firma wspiera rozwój młodych talentów, dlatego w strukturach personelu stawiano na zatrudnienia osób młodych.

Cele:

- terminowe zatrudnienie pracowników

- zatrudnienie 20 nowych osób

- sprawne przeprowadzenie kampanii promocyjnej i zwiększenie zysków

- zadowolenie dotychczasowych klientów firmy i przyciągnięcie nowych

Zastosowane rozwiązanie:

Firma XYZ zwróciła się do Smart MBC ze zleceniem zatrudnienia 20 pracowników. Profil nowo zatrudnionych osób zakładał, że mają to być osoby młode, lecz posiadające minimum trzymiesięczne doświadczenie w sprzedaży, zmotywowane do pracy i lubiące kontakt z klientem. Smart MBC mając na uwadze oczekiwania Firmy wobec kandydatów skierowało swoje działania rekrutacyjne do osób powyżej 20 roku życia, osób uczących się i absolwentów szkół. W tym celu wystawiono ogłoszenia na stronach internetowych z ofertami pracy i portalach społecznościowych najbardziej popularnych wśród osób młodych. Szata graficzna i treść ogłoszeń została przygotowana w taki sposób, aby przyciągnąć ich uwagę. Wykorzystano popularne motywy graficzne, hasła kierowane personalnie do odbiorcy. Kampania promocyjna miała zostać przeprowadzona w miastach będących ośrodkami studenckimi, dlatego Smart MBC nawiązało współpracę z organizacjami i samorządami studenckimi największych uczelni w tych czterech miastach, w celu rozpowszechnienia informacji na temat oferty pracy. Agencja przeprowadziła także rozmowy z Firmą XYZ w celu przyznania benefitów dla kandydatów- biletów do kin, zniżek do ośrodków sportowych. Całkowity czas realizacji zamówienia trwał 6 tygodni i składał się z trzech etapów: przedstawienia kandydata, rozmowy rekrutacyjnej i decyzji o zatrudnieniu.

Przedstawieni pracownicy sprawdzili się podczas działań promocyjnych, dlatego Firma XYZ najlepszym pracownikom zaproponowała stałe zatrudnienie.

Rezultaty:

- sprawne przeprowadzenie kampanii promocyjnej

- przyciągnięcie nowych klientów

- zyskanie nowego zaplecza młodych pracowników

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy