Wideorekrutacja a komunikator wideo
Bardzo często w firmie bywa tak, że jej pracownicy znajdują się w różnych miejscach na świecie, wykonując tam swoje obowiązki.
2015-10-28, 11:10

Globalne podejście do pracy zmusiło HR-owców do sięgania po zupełnie nowe narzędzia rekrutacji. Dużym powodzeniem cieszy się m.in. wideorekrutacja i wszelkiego rodzaju komunikatory wideo. Pomiędzy nimi jest jednak różnica – należy zadać sobie pytanie, jaka?

Zarówno jedno, jak i drugie rozwiązanie jest nowoczesne i pozwala na minimalizację kosztów związanych z rekrutacją. Oba narzędzia są zróżnicowane i funkcjonują na innych zasadach. Żeby dobrze je wykorzystać i poprawić warunki pracy rekrutera, najlepiej na początku zapoznać się z różnicami i wybrać odpowiednią dla siebie formę.

Komunikatory wideo pozwalają na kontakt z Kandydatem w dowolnym miejscu i porze. Tak samo sytuacja wygląda z wideorekrutacją. Nie ma potrzeby wybierania się w niekiedy długie i męczące podróże. Również w przypadku wideorekrutacji ograniczenia związane z czasem i miejscem rozmowy zostają pokonane. Rekruter wraz z kandydatem ustalają dogodne warunki rozmowy wideo, tak, by obie strony mogły czerpać z niej same korzyści. 

Do tego momentu wideorekrutacja i komunikatory wideo wykazują podobieństwo. Jeśli bliżej się im przyjrzymy, zauważymy jednak, że różnią się od siebie w kluczowych kwestiach. Co prawda w obu przypadkach mamy styczność z wirtualną rozmową, ale w jednym z nich możemy mieć większą kontrolę nad rozmową. Mowa tutaj o wideorekrutacji.   

Istnieje możliwość zaplanowania pytań, jakie firma chce zadać kandydatowi. Co więcej, kandydat ma możliwość wzięcia udziału w próbnej rozmowie i przygotowania się do właściwego udzielenia odpowiedzi. W wideorekrutacji łatwo jest określić ilość podejść Kandydata do nagrania. Różnicą jest również to, że w rozmowie za pomocą komunikatorów wideo nie można ustalić czasu na udzielenie odpowiedzi przez kandydatów. Dlatego też z pewnością trudniej jest zapanować nad przebiegiem rozmowy i czasem jej trwania. 

Dla HR-owców wartością jest to, aby móc wielokrotnie odtwarzać rozmowę wideo, przeanalizować ją na spokojnie i spojrzeć na jej wynik z dystansem. W ten sposób można dzielić się nagranym materiałem oraz przesyłać do dalej w celu konsultacji. Profesjonalny wizerunek przyszłego pracodawcy można zbudować chociażby za pomocą dodania krótkiego filmu opowiadającego o historii bądź profilu firmy. W ten sposób kandydat już na początku zapozna się z miejscem, w którym być może będzie miał okazję pracować. 

Wideorozmowy coraz częściej są stosowane podczas procesów rekrutacyjnych. Wybór właściwego narzędzia jest kluczowy w kontekście znalezienia odpowiedniego pracownika i tym samym odniesienia sukcesu. Dlatego też warto przeanalizować wszystkie „za” i „przeciw”, zanim podejmie się słuszną decyzję.

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy