Jednocześnie aby móc w ramach bożonarodzeniowych premii nagrodzić swoich stałych pracowników, zarząd chciałby aby akcje promocyjne miały stosunkowo niski koszt. W tym celu nawiązano kontakt z agencją pracy tymczasowej Smart MBC. Agencja ma zająć się zatrudnieniem promotorów.
Cel:
- zatrudnienie 10 promotorów na okres jednego miesiąca
- niskie koszty dla firmy XYZ
- ograniczenie gromadzenia zbędnych dokumentów
- satysfakcjonujące wynagrodzenie dla promotorów
Rozwiązanie:
Agencja Smart MBC stanęła przed zadaniem zatrudnienia promotorów na okres jednego miesiąca. Podstawowym pytaniem, jakie zostało zadane firmie XYZ była kwestia rodzaju umowy, jaka ma obowiązywać promotorów. Agencje podczas zatrudnienia pracowników najczęściej stosują umowy o pracę tymczasową oraz umowy zlecenie.
Rozważono wszelkie za i przeciw obu form zatrudnienia. Jednak z racji tego, że firma XYZ chciałaby, aby ich koszty były jak najniższe postanowiono zastosować umowy zlecenie, z uwzględnieniem, że zatrudnione mają zostać osoby, które nie ukończyły 26 roku życia oraz posiadają status ucznia/studenta. Przy takiej formie zatrudnienia całkowity koszt zatrudnienia jaki ponosi pracodawca jest równy kwocie brutto, jaką otrzymuje pracownik.
Z drugiej strony umowy zlecenie są najbardziej opłacalne dla studentów. Z ich wynagrodzenia nie odprowadzane są składki - w związku z czym kwota netto wypłaty jest wyższa. Ponadto mają oni elastyczne godziny pracy (pracę można wykonać w dowolnym czasie i miejscu - oczywiście po wcześniejszym ustaleniu z pracodawcą).
Osiągnięte cele:
- agencja Smart MBC zajęła się sprawą zatrudnienia pracowników oraz wszelkimi kwestiami związanymi z przygotowaniem umów, dokumentacji oraz wynagrodzeniem pracowników - firma XYZ nie musiała poświęcać na to czasu i pieniędzy
- koszty zatrudnienia promotrów były stosunkowo niskie poprzez zatrudnienie osób ze statusem studenta na umowy zlecenie
- studenci otrzymali wyższe (niż w przypadku umowy o pracę) wynagrodzenia, mieli możliwość dorobienia sobie przed świętami