Wigilia firmowa - co wypada, a czego nie?
Grudzień poza zimnymi wieczorami i przygotowaniami przedświątecznymi niesie ze sobą... wigilie firmowe. Jedni je uwielbiają, drudzy woleliby ich unikać.
2015-12-02, 09:47

Żeby czerpać z nich radość i przeżyć je w dobrej atmosferze trzeba pamiętać o kilku złotych zasadach, które pozwolą uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.

1. Zaproszenie

Już w pierwszej myśli związanej z organizacją wigilii firmowej powinna pojawić się kwestia zaproszenia pracowników. Przede wszystkim należy zaprosić pracowników odpowiednio wcześniej, by każdy z nich mógł zorganizować sobie na ten dzień czas wolny. Forma zaproszenia również nie pozostaje bez znaczenia. Nie może dojść do sytuacji, w której pracownik zostanie powiadomiony o Wigilii "pocztą pantoflową". Dobrze jest przygotować odpowiednie zaproszenia wskazujące datę, godzinę i miejsce spotkania.

2. Strój

Wybór ubioru na Wigilię firmową może być problematyczny. Zdecydować się na elegancką sukienkę i marynarkę, czy może koszula i spodnie wystarczą? Jeżeli chcesz uniknąć faux pas możesz wcześniej porozmawiać z koleżankami i kolegami z pracy i zapytać, co mają zamiar na siebie włożyć. Tak czy inaczej lepiej nie wkładać na siebie wyzywających strojów lub takich, które mogą być powodem niepotrzebnych plotek.

3. Życzenia

Na każdej Wigilii przychodzi moment, w którym ludzie składają sobie życzenia. Sytuacja ta może być dla niektórych bardzo krępująca, ponieważ nie każda osoba zna wszystkich swoich współpracowników. Ponadto, relacje pomiędzy pracownikami bywają różne – jedni lubią się bardziej, inni mniej. Jeżeli masz w pracy przyjaciół lub dobrych znajomych, postaraj się, by życzenia były bardziej osobiste – koledze, który uwielbia wędrówki górskie i wspinaczkę możesz życzyć wielu udanych wypraw i niezapomnianych przygód. Z kolei, kiedy Twoje kontakty z innymi współpracownikami są bardzo neutralne pomyśl o bardziej ogólnych, ale szczerych życzeniach.

4. Umiar w jedzeniu i piciu

Firmowy stół wigilijny zazwyczaj jest pełen pysznych potraw. Forma spotkania wigilijnego bywa różna – czasami wybiera się szwedzki stół, czasami wszyscy uczestnicy wigilii siedzą przy jednym, wspólnym stole. Niezależnie od formy uroczystości, warto pamiętać, by nie objadać się łapczywie i nie sięgać po wystawione dania. Podobnie z alkoholem – jeżeli do potraw zostanie podany alkohol lepiej uważać z ilością jego wypicia. Nikt z członków zespołu nie chciałby oglądać i słuchać swojego pijanego kolegi, któremu właśnie rozplątał się język.

5. Porozmawiajmy o...

Wigilia firmowa jest czasem, który możemy poświęcić na rozmowy z kolegami z pracy lub przełożonymi. Może właśnie spotkanie wigilijne będzie szansą na poznanie zainteresowań swoich kolegów albo skomentowanie wyniku ostatniego meczu ulubionej drużyny sportowej. W czasie rozmowy można pozwolić sobie na więcej swobody, aniżeli w firmie. Jednak także tutaj mogą czyhać na rozmówców pułapki. Pod żadnym pozorem nie obgaduj pozostałych współpracowników i nie krytykuj na forum ostatniej kontrowersyjnej decyzji prezesa. Wigilia firmowa nie jest także czasem na kłótnie związane z poglądami politycznymi czy religijnymi. Tych tematów lepiej się wystrzegaj.

Wigilia firmowa powinna być miłym akcentem i możliwością na wspólne spędzenie czasu. Jej przebieg zależy od wielu czynników, ale głównie od osób, które biorą w niej udział. Dobrze jest pamiętać o kilku zasadach, by uniknąć nieprzyjemnych sytuacji czy negatywnej oceny kolegów z pracy.

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.