Kandydacie, nie aplikuj wszędzie!
Wkraczanie na rynek pracy lub zmianę dotychczas zajmowanego stanowiska, w wielu przypadkach można określić jako złożony, wymagający wysiłku proces. Istnieją bowiem sytuacje, kiedy wszelkie próby podjęcia aktywności zawodowej kończą się fiaskiem.
2015-12-22, 14:40

Długi czas poszukiwań wiąże się natomiast z osłabieniem zaangażowania oraz pewności siebie kandydata. W następstwie, osoby często przyjmują strategię “masowej wysyłki dokumentów”, sądząc, że tylko takie rozwiązanie zagwarantuje im zaproszenie na upragnioną rozmową kwalifikacyjną.

Efekt? Odwrotny do zamierzonego.

Najpopularniejsze serwisy ogłoszeniowe przeglądane codziennie, odpowiedzi na losowe oferty, w których zainteresowała nas nazwa stanowiska, obietnica atrakcyjnych zarobków i elastycznych godzin pracy, benefity pozapłacowe, lokalizacja firmy… Albo po prostu to, że nic lepszego się nie pojawia. Chaos, brak kontroli, niekiedy nawet powtórna wysyłka aplikacji na tą samą posadę (“Bo może wtedy mnie zauważą!” albo “Bo nie pamiętam, że już do nich pisałem...”). Przy tym oczywiście - zawsze takie samo, uniwersalne CV. Brzmi znajomo? Rzekomy złoty środek to nic innego, jak pułapka. Popadamy w rutynę, zatracamy początkowe oczekiwania, a gdy dzwoni do nas rekruter (“W końcu się udało!”) nawet nie pamiętamy nazwy firmy, nie mówiąc już o wytycznych z oferty. Trudno nam się przygotować do rozmowy kwalifikacyjnej, wypadamy słabo i wracamy do punktu wyjścia.

A więc, ilość czy jakość?

Zdecydowanie - jakość! Nie sposób określić magiczną liczbę wysłanych aplikacji, która zagwarantuje nam zatrudnienie. Jest ona zależna od wielu czynników, takich jak chociażby branża, sezonowość lub zapotrzebowanie na pracowników w danym regionie. Zawsze jednak należy starannie przygotować dokumenty, selekcjonując informacje oraz dostosowując je do kryteriów wyszczególnionych w danym ogłoszeniu. Profesjonalne CV może okazać się kluczem do sukcesu. Warto przy tym opracować plan działania, który pozwoli nam usystematyzować cały proces.

Co z tą strategią?

Przede wszystkim, zastanów się czego właściwie szukasz i wyznacz sobie realne cele zgodne z Twoimi możliwościami. Uważnie czytaj ogłoszenia oraz zapoznaj się z profilem działalności danego przedsiębiorstwa, by zamieścić w CV najbardziej istotne fakty dotyczące posiadanych kompetencji. Ponadto, nie zgadzaj się na warunki, które zupełnie Ci nie odpowiadają. Jeśli decydujesz się wysłać aplikację do wielu firm, dobrze jest zapisywać ich nazwy czy nawet linki do ogłoszeń. Pomoże to uniknąć nieporozumień. Pamiętaj też, aby nie szukać pracy całymi dniami - poświęć czas na inne zajęcia, dbaj o rozwój osobisty.

Jak zwiększyć wartość aplikacji?

Porzuć schematy - często powielany wzór, uniwersalne zwroty czy ogólne, nieuporządkowane informacje, mogą sprawić, że nawet specjalista danej dziedziny nie zostanie zauważony przez rekrutera. Zamiast tego, postaw na czytelność i aktualność, wyeliminuj ewentualne błędy językowe lub stylistyczne. Nie zapomnij wspomnieć o ukończonych kursach czy szkoleniach, przydatnych z punktu widzenia danego stanowiska. Poza tym, stosuj nieszablonowe metody. Dobrym pomysłem jest stworzenie kreatywnego Smart CV, które pomoże wyróżnić się oraz potwierdzić posiadane kompetencje. Wówczas z łatwością uzupełnisz aplikację o odnośnik do prowadzonej strony internetowej, portfolio lub prezentację multimedialną, obrazującą realne wyniki Twoich dotychczasowych działań. Dołóż starań, by przesyłane CV w pełni odzwierciedlało Ciebie, było unikatowe, wiarygodne i podkreślało zaangażowanie.

Czy to wystarczy?

Zapewne warto podejmować działania, charakteryzujące nas jako osoby wszechstronne i aktywne. Poszukuj relacji biznesowych, poprzez uczestnictwo w targach czy konferencjach branżowych i stale je rozwijaj. Nie bazuj wyłącznie na gotowych ofertach pracy. Ciekawym rozwiązaniem jest tzw. aplikacja spontaniczna, polegająca na bezpośrednim kontakcie z firmą, nie prowadzącą aktualnie rekrutacji. Poszukując nowych możliwości zawodowych, należy jednak uzbroić się w cierpliwość. Jeżeli natomiast wydaje Ci się, że czas nieustannie się wydłuża, pomyśl o zmianie zawodu lub chociaż uzupełnieniu posiadanych kwalifikacji. Postępuj rozważnie i staraj się osiągnąć satysfakcje, a nie tylko wymuszone zadowolenie.

 

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.