Wykorzystanie gier symulacyjnych w szkoleniach
Wiele firm w pewnym momencie zaczyna zadawać sobie pytanie, “dlaczego ich handlowcy nie sprzedają?”.
2016-01-25, 12:54

Przyczyny mogą być bardzo różne m.in.: brak właściwej motywacji handlowców, problem w zbudzeniu zainteresowania klienta, oferowany produkt nie wyróżnia się na rynku, nieznajomość potrzeb klienta, niedopasowanie oferty, nadmierna biurokracja, problem z budowaniem pozytywnych relacji czy z finalizacją sprzedaży i umawianiem spotkań sprzedażowych.

Oczywiście na rynku dostępnych jest wiele szkoleń z aktywnej sprzedaży i obsługi klienta, ale często są one bardzo drogie i jest to zwyczajnie za duży wydatek dla firmy. Rozwiązaniem mogą być dostępne na rynku gry symulacyjne. Dają one porównywalne efekty, a ich koszt jest znacznie niższy.

Cele:

  • rozwój kompetencji sprzedażowych handlowców
  • poprawa jakości obsługi klienta
  • realizacja planu sprzedażowego
  • optymalizacja wydatków na szkolenie pracowników

Zastosowane rozwiązanie:

Rozwiązaniem jest elektroniczna gra symulacyjna, która stwarza okazję do konfrontacji handlowiec-klient. Jest to pewna nowość na rynku, będąca alternatywą dla często kosztownych szkoleń sprzedażowych, która łączy w sobie najlepsze cechy gier i produktów rozrywkowych oraz produktów edukacyjnych.

Uczestnicząc w symulacji handlowiec zyskuje możliwość sprawdzenia się w roli profesjonalnego sprzedawcy i przećwiczenia stworzonego przez ekspertów optymalnego schematu komunikacji. Poprawne przejście procesu pozwala na wyrobienie pewnych nawyków działania i uczy, jak skutecznie budować porozumienie z klientem oraz jak doprowadzić z sukcesem do umówienia spotkania sprzedażowego.

Taka symulacja może być przeprowadzona w miejscu i czasie, który jest najbardziej dogodny dla uczestnika - wystarczy dostęp do komputera. Czas trwania gry to max. 30-40 min. Po zakończeniu symulacji uczestnik dostaje raport na temat liczby podejść oraz tego, w jakim stopniu zrealizował założony scenariusz w każdym z nich. Ponadto zostaje poinformowany o ilości i rodzaju popełnionych błędów oraz otrzymuje sugestie ekspertów dotyczące tego,  co należałoby w danej sytuacji zrobić.

Efekt:

  • rozwój kompetencji handlowców
  • wzrost poziomu motywacji i satysfakcji handlowców
  • budowanie pozytywnych i długofalowych relacji z klientem
  • wzrost efektywności działań i wyników sprzedażowych
  • oszczędność czasu i pieniędzy
KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.