Język korzyści w Twoim CV
"Zarządzam dużą grupą ludzi, w firmie osiągam dobre wyniki sprzedaży i w swojej branży osiągnąłem wiele sukcesów". Ogólne stwierdzenia nie poinformują rekrutera o naszych rzeczywistych dokonaniach i na pewno nie przyciągają jego uwagi podczas czytania naszego CV. Aby to zmienić, warto zacząć używać ... języka korzyści!
2016-02-03, 11:34

Rekruterzy niekiedy czytają dziennie kilkanaście różnych CV. W większości z nich występują podobne sformułowania. Niektórzy sądzą, że CV to nie jest miejsce, by zasypywać rekrutera danymi czy chwalić się osiągnięciami. Tymczasem jest wręcz odwrotnie. Rekruter przeglądający nadesłane dokumenty aplikacyjne szuka osoby, kto wyróżni się spośród pozostałych kandydatów. Dlatego też, kiedy zobaczy CV osoby, która "może pochwalić się wieloma sukcesami" a zaraz po tym osoby, która "w ciągu trzech miesięcy zwiększyła sprzedaż o 10%" z dużym prawdopodobieństwem na rozmowę zaprosi tę drugą.

CV jest dokumentem, w którym musimy pokazać siebie od najlepszej strony. Opisujemy tam swoje osiągnięcia i wpisujemy konkretne przykłady. Pamiętajmy, że mamy zaledwie chwilę na to, by przyciągnąć uwagę rekrutera na dłużej i zainteresować go swoją osoba. Ogólne informacje nie wniosą niczego wartościowego do CV. Dotyczy to również opisu cech charakteru. Często kandydaci piszą w swoich dokumentach, że są "zdyscyplinowani" czy "kreatywni". Co zatem powinno się pisać?

Zamiast "jestem kreatywny" lepiej dodać "podczas pracy w firmie XYZ zrealizowano (tu wpisz bardziej szczegółowe dane) moich pomysłów, a (tu znów dane) zostało nagrodzonych w konkursie ABC”. Jeśli możesz pochwalić się konkretnymi osiągnięciami zrób to! Do swojego CV dodaj zdjęcia lub dokumenty, które potwierdzą twoje umiejętności. Możesz też skorzystać z elektronicznego CV, w którym w łatwy sposób zamieścisz linki do projektów lub autorskich storn internetowych.

Zamiast "zarządzam dużym zespołem” napisz od pięciu lat zarządzam dwunastoosobowym zespołem złożonym z sześciu junior managerów i sześciu osób z działu kreatywnego". Oprócz tego, dodaj czym zajmuje się twój zespół, jakich klientów obsługuje, na jak dużym obszarze działacie. Warto tutaj umieścić informacje dotyczące sukcesów, jakie udało się osiągnąć. Zdobyliście II miejsce w konkursie na firmę budowlaną roku? Zwiększyliście sprzedaż akcesoriów łazienkowych o 5%? Nie bój się o tym pisać!

Wśród osób piszących CV wciąż panuje przekonanie, że dobry dokument aplikacyjny nie powinien przekraczać wielkości kartki A4. To nieprawda, zwłaszcza wśród osób, które na rynku pracy są od kilku lub kilkunastu lat i zdążyły nabrać doświadczenia, którym warto się pochwalić. Warto wpisać swoje osiągnięcia w CV, ale nie zapominać o języku korzyści i pisania konkretnych informacji.




KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.