10 sposobów na kreatywne biuro
“Pracuję w kreatywnym biurze”, czy to nie brzmi dumnie? Coraz częściej w naszych miejscach pracy pojawiają się nie tylko ładne, ale i całkiem użyteczne urozmaicenia.
2016-03-02, 09:35

Swój udział we wprowadzaniu żywych akcentów w biurowym otoczeniu mogą mieć zarówno pracodawcy, jak i pracownicy. 

Często niewielkim kosztem można sprawić, że nawet najprostsze stanowisko z krzesłem, stolikiem i komputerem wyróżni się, dzięki wykorzystaniu kilku przedmiotów. Dla wszystkich, którzy chcieliby coś zmienić, ale nie mają pomysłu jak zacząć, specjaliści ze Smart MBC przygotowali listę swoich kreatywnych faworytów.

  1. Rośliny
    Rośliny doniczkowe nie tylko ładnie wyglądają, wiele z nich ma zdolność oczyszczania powietrza z toksycznych substancji. Bez względu na to, czy wierzymy w zasady feng shui, które to zdecydowanie polecają otaczanie się naturą,  czy też nie - mała doniczka z sansewierią lub fiołkiem afrykańskim z pewnością poprawi nam humor, nie dostarczając dodatkowego obowiązku, gdyż kwiaty te są stosunkowo łatwe w utrzymaniu i odporne na niesprzyjające warunki.

  2. Karteczki samoprzylepne
    Błogosławieństwo dla osób zapracowanych, ale nie do końca lubiących się z technologią. Chociaż większości kojarzą się głównie z natłokiem zadań, w wielu biurach samoistnie kształtuje się tradycja pisania kilku miłych słów i naklejania ich komuś na blat biurka lub monitor. Może warto wykorzystać ten pomysł i od czasu do czasu poprawić komuś humor?

  3. Własny kubek
    Smukły i elegancki, mieszczący w sobie pół litra kawy, a może otrzymany od wyjątkowej osoby? Niektórzy twierdzą, że ulubiony kubek odzwierciedla naszą osobowość. Jak by nie było, na pewno poranna kawa w pracy stanie się dużo przyjemniejsza, jeśli zostanie podana w naczyniu, z którym wiążą się miłe skojarzenia.

  4. Obrazki motywacyjne
    Tutaj wystarczy drukarka, kawałek taśmy klejącej i… pomysł. Tych zaś internet oferuje nam szeroką gamę: od lekkich, zabawnych tekstów, aż po słowa, które rzeczywiście mają dla nas znaczenie. Bo przecież Twoje życie staje się lepsze nie przez przypadek, ale dzięki zmianie, prawda?

  5. Pomysłowe organizery
    “Mój jest ten kawałek podłogi”, śpiewał zespół Mr Zoob. W biurze zazwyczaj nie możemy sobie rościć prawa do podłogi, ale do miejsca na dokumenty już owszem. Zamiast zwykłego, szarego pojemnika, już od kilku złotych możemy nabyć stojący, kolorowy organizer albo pudełko z szufladkami, pozwalające na posortowanie kartek w estetyczny i interesujący sposób.

  6. Napisy na szybach
    Zmywalne markery do szyb stają się coraz popularniejsze, bo pozwalają na zostawienie notatek tam, gdzie jeszcze kilka lat temu było to nie do pomyślenia. Ulubione hasła, rysunki czy nawet zwykłe przypomnienia o nadchodzących zadaniach - to wszystko wypisane na oknach sprawi, że pracownicy poczują, że mogą brać czynny udział w tworzeniu biurowego otoczenia bez obawy, że cokolwiek zostanie zniszczone.

  7. Tablice
    To pomysł dla szefów, którzy pragną uczynić biuro bardziej oryginalnym, albo po prostu mieć pewność, że ich komunikaty dotarły do wszystkich. Rozwiązań jest wiele: jeśli chcemy postawić na trwałość, możemy wprowadzić stojącą lub wiszącą tablicę kredową. Alternatywą dla niej może być tablica magnetyczna, albo (znacznie tańszy) duży blok rysunkowy, ustawiony w widocznym miejscu. Jeśli damy naszym pracownikom trochę swobody, szybko pojawią się na nim notatki, rysunki, a nawet zagadki.

  8. Minigry
    Coraz częściej pojawiają się w poczekalniach, ale są też wspaniałym urozmaiceniem na przerwy w pracy. Kółko i krzyżyk, rzutki, reversi i wiele innych klasyków doskonale sprawdza się w wersji magnetycznej, dzięki czemu małe elementy nie zgubią się tak szybko. To doskonała opcja na chwilę relaksu i nawiązanie relacji między współpracownikami.

  9. Kuchnia
    W wielu firmach to właśnie kuchnia stanowi główne miejsce spotkań i wymieniania biurowych plotek. Warto zadbać o to, by była dobrze wyposażona - talerze, kubki i sztućce to najbardziej podstawowe elementy, bardziej zaawansowany sprzęt zależy już od budżetu, jaki zamierzamy na niego przeznaczyć. Podstawową kwestią jest zapewnienie czystości: przy ustalonym grafiku sprzątania będziemy mieć pewność, że pracownicy chętnie skorzystają z oferowanego im udogodnienia.

  10. Strefa komfortu
    To pomysł sprawdzający się przede wszystkim w bardzo dużych firmach. Łączy on w sobie wiele z wymienionych wyżej podpunktów, stanowiąc szczególne miejsce spotkań i relaksu. Nie wszyscy pracodawcy dostrzegają, ile korzyści niesie ze sobą zapewnienie pracownikom okazji do mniej formalnego kontaktu. Bez niego nie istniałby w końcu wewnętrzny Employer Branding, wpływający na postrzeganie całej naszej firmy przez odbiorców i potencjalnych kandydatów.
KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.