Zarząd spółki podjął decyzję o przeprowadzeniu oceny stopnia satysfakcji z pracy oraz zaangażowania w zadania zatrudnionych, ponieważ sytuacja zaczęła wpływać na wyniki firmy oraz na jej pozycję.
Konieczne było zatrudnienie zewnętrznej firmy konsultingowej Y, która posiada doświadczenie w przeprowadzaniu ocen pracowniczych. Dodatkowo, chciano uniknąć sytuacji, w której ktokolwiek byłby faworyzowany lub dyskryminowany. Ocena miała być obiektywna i profesjonalna, tak aby jak najwięcej z niej skorzystać.
Planowana była dokładna i dogłębna analiza wyników audytu oraz wypracowanie wraz z firmą możliwych rozwiązań. Skuteczne przeprowadzenie działań i wdrożenie planów w życie miało na celu naprawę kryzysowej sytuacji.
Cele:
- diagnoza obecnej sytuacji w firmie
- wyciągnięcie wniosków z oceny
- planowanie koniecznych zmian
- wprowadzanie zmian
Rozwiązanie:
Firma konsultingowa przeprowadziła szereg badań psychometrycznych, w których wzięli udział wszyscy pracownicy w firmie, od najniższego szczebla do kadry kierowniczej. Dokonano wnikliwej analizy otrzymanych wyników i zaproponowano szereg rozwiązań, które mogłyby naprawić i załagodzić sytuację w firmie. Rezultaty badań zostały przedstawione wszystkim pracownikom oraz dogłębnie omówione. Każdy zatrudniony wiedział, co się dzieje i czym obecna sytuacja mogła być spowodowana. Firma Y, wraz z kierownictwem i resztą zatrudnionych, opracowała strategię zmian, które zdecydowano się wprowadzić. Na ową strategię składały się szkolenia i warsztaty z obszarów komunikacji interpersonalnej, przywództwa, ról w zespołach, elektroniczne gry symulacyjne oraz cykliczne spotkania integracyjne.
Rezultaty:
- poprawa atmosfery w miejscu pracy
- zwiększona integracja między pracownikami
- wyklarowanie oraz pogłębienie się kultury organizacyjnej