Przygotowanie działu do przyjęcia nowego pracownika
Pojawienie się pracownika w jego pierwszy dzień pracy wiąże się z obawą, co go czeka w dziale. Dlatego ważne jest by pracodawca przygotował się na przyjęcie nowej osoby do zespołu. Wprowadzenie pracownika to nie tylko pokazanie mu miejsca pracy i oprowadzenie po firmie.
2016-04-22, 08:42

To również przygotowanie wszystkich dostępów do systemu, założenie firmowego maila czy przygotowanie telefonu służbowego. Każde stanowiska pracy wymagają innych narzędzi pracy i dostępów.Jeżeli zapomnimy o ważnej kwestii, nie przygotujemy czegoś na czas, wówczas pracownik w pierwszy dzień zrazi się do pracy, ponieważ nie będzie miał narzędzi niezbędnych do pracy.

Cel:

  • wdrożenie nowego pracownika do pracy
  • dostarczenie niezbędnych narzędzi do pracy
  • stworzenie karty opisu stanowiska pracy dla pracownika

Zastosowane rozwiązanie:

Przydatnym narzędziem, które ułatwi wprowadzenie pracownika na stanowisko pracy jest karta opisu stanowiska pracy. W KOSP powinny znaleźć się takie informacje, jak:

  • nazwa stanowiska
  • hierarchia stanowisk pracy
  • zakres obowiązków
  • zakres odpowiedzialności
  • dostęp do narzędzi
  • dostęp do programów

Jeśli w firmie jest przygotowana karta opisu do każdego stanowiska pracy, przygotowanie dostępów i narzędzi dla pracownika zrealizujemy szybciej. Dzięki temu wiemy, jakie informacje i dostęp do jakich narzędzi powinien otrzymać.  

Po informacji o zatrudnieniu pracownika dział kadr przygotuje niezbędne dokumenty dotyczące zatrudnienia pracownika w firmie. Przygotowanie procedury zatrudnienia pracownika sprawi, że nie zapomnimy o wydaniu wszystkich dokumentów. Warto w niej uwzględnić adnotację o konieczności wyznaczenia terminu na szkolenie BHP.

Wszystkie dokumenty zatrudnienia i dostęp do narzędzi pracownik powinien otrzymać w dniu rozpoczęcia pracy. Po podpisaniu umowy z pracownikiem będzie można wskazać jego miejsce pracy i spisać odpowiednie protokoły zdawczo-odbiorcze.

Warto również podać kontakt do osoby odpowiedzialnej za poszczególne narzędzia w razie pojawienia się problemów z systemem czy z wykonaniem zadania. Konieczne jest przekazanie ważnych numerów telefonu czy maili. Dobrze wspomnieć o tym, kto otwiera firmę i ją zamyka oraz jakie są kody pozwalające na wejście do budynku.

Następnie możemy rozpocząć wdrażanie pracownika w jego stałe obowiązki. Na początku należy wskazać, gdzie można znaleźć potrzebne dokumenty, narzędzia. Pierwszy dzień pracy jest stresujący dla pracownika, więc intensywne wdrażanie go w obowiązki nie przyniesie oczekiwanych przez pracodawcę rezultatów. Dobrze jest dozować wiadomości i nie tworzyć informacyjnego chaosu. Lepszym rozwiązaniem będzie zaplanowanie w ciągu tygodnia stopniowego wprowadzenia w nowe narzędzia i obowiązki.

Rezultat:

  • wdrożenie pracownika w jego stałe obowiązki,
  • uporządkowanie informacji dotyczących stanowisk pracy i narzędzi, jakie przysługują na danym stanowisku,
  • szybkie przygotowanie niezbędnych dostępów i dokumentów dla nowego pracownika,
  • podtrzymanie dobrego wizerunku organizacji firmy.

Materiał opracowany przez Dział Administracji w firmie Smart MBC

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.