Co więcej, system ten nie uwzględniał preferencji gratyfikacji poszczególnych pracowników - to co będzie nagrodą dla jednego pracownika dla drugiego może być przykrym obowiązkiem np.: wysłanie na prestiżowe szkolenie w weekend, kiedy miał już plany związane z rodzinnym wyjazdem.
Cele:
- stworzenie właściwej metody nagradzania pracowników;
- wypracowanie modelu uniwersalnego, ale zarazem elastycznego dla każdego z zatrudnionych;
- zadowolenie zespołu i przyjazna atmosfera pracy.
Zastosowane rozwiązanie:
Firma zaczęła intensywnie poszukiwać rozwiązania zaistniałego problemu. Zasięgnięto informacji u trenerów biznesowych oraz podjęto rozmowy z pracownikami. Eksperci jednomyślnie poradzili, by znaleźć narzędzie, które ułatwi weryfikację czynników motywujących pracowników w kontekście ich osobistych upodobań. Kierownik firmy skupił się na tym, by wybrać sposób pozwalający na ćwiczenie komunikacji z pracownikami. Razem z Działem HR podjęto decyzję o zakupie narzędzia w postaci elektronicznej gry symulacyjnej. Wcześniej skorzystano z dostępnej wersji demo w celu bliższego poznania możliwości narzędzia. Niska cena produktu w porównaniu do wartości edukacyjnej płynącej z gry okazała się dodatkową zaletą, a narzędzie stało się dużym wsparciem w budowaniu relacji i prowadzeniu rozmów z zespołem.
Rezultaty:
- kierownik zyskał cenne wskazówki, co do podejmowania właściwych decyzji związanych z nagradzaniem swoich pracowników;
- podwładni zwiększyli swoje wysiłki i stali się bardziej zmotywowani;
- przełożony dostrzegł zalety gry symulacyjnej i już zastanawia się nad zakupem kolejnej dotyczącej delegowania zadań.
Case study autorstwa Działu Rekrutacji w firmie Smart MBC