Pierwsze kroki międzynarodowej firmy w Polsce
Firma XYZ, zajmująca się logistyką w rolnictwie i w przemyśle, planuje otworzyć nowy oddział w okolicach Poznania.
2016-06-27, 09:07

Będzie to ich pierwsza siedziba na terenie Polski. Wcześniej  przedsiębiorstwo prowadziło działalność na rynku niemieckim. Po zmianach w strategii organizacji, zadecydowano o zagranicznej ekspansji. Lider projektu, który zajmuje się sprawami organizacyjnymi, jest odpowiedzialny za rekrutacje nowych pracowników. Do jego obowiązków należy także opieka nad trwającym obecnie remontem w nowym biurze, dlatego spotkania z kandydatami nie mogą odbyć się w siedzibie firmy, jak to przebiega  standardowo.

Cele:

  • zmniejszenie obowiązków spoczywających na liderze projektu,
  • przeprowadzenie procesu rekrutacji,
  • znalezienie dogodnej lokalizacji na spotkania rekrutacyjne,
  • zatrudnienie odpowiednich kandydatów do firmy XYZ.

Rozwiązanie:

Aby oszczędzić czas, lider projektu w imieniu firmy, zwrócił się do Smart MBC i zlecił rekrutację pracowników na stanowiska techniczne. Przed rozpoczęciem współpracy ściśle określono umiejętności i wiedzę, jakie powinni posiadać nowi pracownicy. Przyszli członkowie zespołu musieli wykazać się doświadczeniem zawodowym oraz odpowiednimi kompetencjami niezbędnymi do objęcia danego stanowiska. Klient zasygnalizował brak możliwości spotkania z kandydatami u siebie w biurze, ze względu na trwający remont. Smart MBC zaproponował wykorzystanie wideorekrutacji. Zamiast spotkania, każdy z rekrutowanych przesłał swoje odpowiedzi w formie nagrania wideo. Kandydaci odpowiedzieli na takie same pytania, które zostały wcześniej zatwierdzone przez klienta. Ustalono przewidziany czas na udzielenie odpowiedzi i zaznaczono możliwość ponownego nagrania. Dzięki temu rozwiązaniu klient mógł przeglądać materiały z odpowiedziami w dowolnym czasie i poznać kandydatów bez konieczności spotkania w biurze.

Rezultaty:

Smart MBC sprostał oczekiwaniom klienta. Lider projektu zyskał więcej czasu, w którym mógł zająć się m.in. koordynowaniem prac remontowych. Ponadto zyskał możliwość poznania kandydata w dogodnym miejscu i porze. Działania rekrutacyjne zakończyły się powodzeniem. Spośród kandydatów, którzy przesłali swoje odpowiedzi kilku zaproszono na dalsze rozmowy do siedziby firmy tuż po zakończeniu prac remontowych.  Dwóm z nim zaproponowano współpracę.

Case study przygotowany przez Dział Sprzedaży w firmie Smart MBC

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.