W świecie gier rekrutacyjnych
Wchodzące obecnie na rynek pracy pokolenie Y oraz Z to generacja wychowana w pełni swobodnym dostępie do technologii oraz Internetu.
2016-12-14, 08:12

Ma to niemałe znaczenie dla pracodawców. Chęć pozyskania odpowiedniego personelu wiąże się z koniecznością dokładania wszelkich starań, aby zainteresować ofertą pracy właściwych kandydatów. Jednym z, cieszących się coraz większą popularnością, trendów w dziedzinie HR są gry rekrutacyjne.

Czym jest i dlaczego warto stosować grywalizację?

Grywalizacja to korzystanie z mechanizmu gier komputerowych/wideo w celu urozmaicenia i ulepszenia procesu rekrutacji. Jej zadaniem jest umożliwienie rekruterom weryfikacji ludzkich zachowań w konkretnych sytuacjach. Narzędzie pozwala na uzyskanie pełniejszego obrazu kandydata, co ma zaowocować zatrudnieniem najlepszej osoby oraz podjęciem długofalowej, efektywnej współpracy.

Gry rekrutacyjne służą zarówno potencjalnym pracodawcom, jak i pracownikom. Wprowadzenie elementu rozrywki pomaga ograniczyć stres, towarzyszący rozmowie kwalifikacyjnej, co stanowi ogromną zaletę dla rekrutowanych osób. Gamifikacja to atrakcyjna forma rywalizacji o wymarzone stanowisko oraz szansa na wykazanie się kreatywnością i zaangażowaniem.

Można wymienić wiele korzyści, jakie odnoszą rekruterzy, stosujący tę niestandardową metodę selekcji kandydatów. Do najważniejszych należy wzbudzanie zainteresowania i wyróżnianie się na rynku pracy. Wzbogacenie standardowych metod wirtualną formą rekrutacji oraz innowacyjne podejście pomaga także budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa i docierać do najciekawszych osobowości.

Gra o pracownika

Grono przedsiębiorstw, korzystających z nowoczesnych metod rekrutowania w postaci rozmaitych gier rekrutacyjnych, jest coraz szersze. Obawa przed nieznanym ustępuje ciekawości i chęci wyróżnienia się na tle konkurencji. Przykładami firm, które zdecydowały się na dopełnienie procesu pozyskiwania pracowników gryfikacją są m. in.: Loreal (twórcy aplikacji, pozwalającej na wirtualne kreowanie, wprowadzanie na rynek oraz sprzedaż nowego produktu), Kompania Piwowarska (propozycja udziału w “Grze o bro”, zaprezentowanej w formie quizu), czy SII Polska (aplikacja SII Tech Challenge, umożliwiająca weryfikację swojej wiedzy i umiejętności z zakresu nowych technologii).

Warto podkreślić, że gra powinna (oprócz bawić) przede wszystkim pasować do kultury organizacyjnej danego przedsiębiorstwa. Najważniejsze jest właściwe określenie jej założeń i celów. Zamawiający ma możliwość dopasowania grafiki i zadań, czekających na kandydatów, do swoich wymagań, co sprawia, że gra jest spersonalizowana i oddaje specyfikę konkretnej firmy. Korzystanie z narzędzia to sprawdzian z kreatywności, zarówno dla poszukujących pracy, jak i pracowników.








KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2022.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.