Analiza psychometryczna nie taka straszna
Dzisiaj procesy rekrutacyjne wyglądają inaczej, niż 10 lat temu – są bardziej rozbudowane i wymagają od kandydata zaprezentowania określonych kompetencji. Rekruterzy coraz chętniej wybierają nowoczesne formy rekrutacji i innowacyjne narzędzia HR: wideorekrutację, czy analizę psychometryczną. Niezależnie od tego, przed jakim wyzwaniem staniesz jako kandydat, nie bój się go podjąć i zawalcz o swoją karierę!
2015-09-07, 11:57

Kiedy rekruter poprosi cię o wzięcie udziału w analizie psychometrycznej twoją reakcją może być obawa i niechęć. Czy warto zgodzić się na taką analizę? My podpowiadamy, że tak! Wynik badania będzie dla ciebie informacją zwrotną, którą będziesz mógł wykorzystać podczas planowania swojego rozwoju.
 
Jak przygotować się do analizy psychometrycznej?
Prawda jest taka, że do analizy psychometrycznej nie musimy przygotowywać się całymi dniami czy godzinami. Tutaj należy postawić na inne aspekty. Najważniejsze jest to, by odpowiadać szczerze i intuicyjnie. Nie powinniśmy za długo zastanawiać się nad odpowiedzią na pytania. Pierwsza myśl z reguły jest najcenniejsza i ma największą wartość.
 
Szczerość jest podstawą do otrzymania wiarygodnego wyniku badania. W analizie psychometrycznej nie powinno się podejmować próby kreowania swojego wizerunku. Narzędzie to pokaże, w którym momencie kandydat zaczyna konfabulować, by być postrzeganym jako inna osoba. Niestety takie działanie bardzo szybko może wyjść na jaw i nie ułatwi kandydatowi zrobienia dobrego wrażenia na pracodawcy – mówi Weronika Sierant, Specjalista ds. Rekrutacji w firmie Smart MBC.
 
Co ważne, nawet jeśli kandydatowi uda się wykreować swoją postać w oczach pracodawcy, sytuacja ta będzie miała poważne konsekwencje w dalszej pracy. Z biegiem czasu pracodawca dowie się, że zatrudnienie było pomyłką. Codzienność ujawni, że profil danej osoby nie pasuje do profilu stanowiska, które udało się jej zająć. Wówczas pracodawca poczuje się oszukany i zniechęcony wizją dalszej współpracy. W rezultacie pojawią się także problemy z wykonywaniem swoich obowiązków, które będą efektem nieodpowiedniego dopasowania pracownika do powierzonych zadań. Utrata zaufania firmy w tej sytuacji jest nieunikniona.
 
Największą wartością analizy psychometrycznej jest to, że przyniesie kandydatowi cenne źródło wiedzy o nim samym. Pokaże, w jakim środowisku będzie pracować mu się najlepiej i jak będzie w nim funkcjonować. Istotne jest to, w jaką rolę się wcieli – czy stanie się przywódcą czy może analitykiem. Informacje te są zasadnicze, ponieważ będą argumentem za tym, czy dana osoba spełnia oczekiwania struktury całego zespołu i czy poradzi sobie z zadaniami, jakie dedykowane są określonemu stanowisku pracy.
 
Należy pamiętać o tym, że wyniki analizy psychometrycznej są poufne. Nie ma potrzeby zamartwiania się, że trafią w niepożądane ręce. Nie wykorzystuje się ich do innych celów, aniżeli proces rekrutacyjny czy planowanie rozwoju pracowników. Wyniki są interpretowanie w kontekście doświadczenia czy kompetencji kandydata.

Co więcej, jeżeli otrzymasz od rekrutera wydruk z wynikiem analizy psychometrycznej, będzie on doskonałym potwierdzeniem tego, jaką jesteś osobą i jak wartościowym pracownikiem. Dołączenie tej informacji do swojego CV jest bardzo dobrym pomysłem i wiarygodną informacją dla przyszłych pracodawców. Dlatego też rozwiej swoje wszelkie obawy i nie martw się, kiedy zostaniesz zaproszony do analizy psychometrycznej.

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.