Po pierwsze, zatrudniony kandydat musiał pochodzić z Polski i być gotowy na relokacje do Londynu. Po drugie, oprócz wiedzy typowo sprzedażowej, musiał posiadać również dużą wiedzę produktową. Ostatnia trudność polegała na tym, że firma, ze względu na konkurencję na rynku, nie mogła pozwolić sobie na oficjalną rekrutację. Stąd tez zwróciła się po pomoc do Smart MBC.
Cel:
- dotarcie do odpowiednich kandydatów z doświadczeniem w branży (head hunting)
- prowadzenie działań rekrutacji ukrytej
- przedstawienie kandydatów gotowych na relokację do Londynu
- monitorowanie projektu rekrutacyjnego już po stronie Klienta (negocjacje warunków)
- monitorowanie relokacji kandydata.
Zastosowane rozwiązanie:
Z racji ograniczonych możliwości oraz trudności z dotarciem do odpowiednich kandydatów Smart MBC zdecydowała się oprzeć swoje działania o head hunting. Zostały uruchomione wszystkie kanały dotarcia do kandydatów oraz ich wstępna selekcja. Z racji posiadanych doświadczeń w rekrutacji w tej samej branży, szybko udało się określić profil idealnego kandydata oraz grupę firm konkurencyjnych z których można było pozyskać odpowiedniego kandydata.
Oprócz działań typowo rekrutacyjnych wyzwaniem stawianym przed Smart MBC była również ocena motywacji i gotowości do relokacji kandydata do Londynu. W prowadzonym projekcie było prowadzonych wiele rozmów wspieranych narzędziami psychometrycznymi, które miały wytypować odpowiedniego kandydata.
Z pośród kilku zaprezentowanych osób zgodnych z poszukiwanym profilem Klient wybrał jednego kandydata do dalszego etapu. Smart MBC dokładało wszelkich starań, aby również po stronie Klienta projekt rekrutacyjny przebiegał bez przeszkód.
W rezultacie wytypowany przez Smart MBC kandydat został zatrudniony.