Wideorekrutacja a komunikator wideo
Bardzo często w firmie bywa tak, że jej pracownicy znajdują się w różnych miejscach na świecie, wykonując tam swoje obowiązki.
2015-10-28, 11:10

Globalne podejście do pracy zmusiło HR-owców do sięgania po zupełnie nowe narzędzia rekrutacji. Dużym powodzeniem cieszy się m.in. wideorekrutacja i wszelkiego rodzaju komunikatory wideo. Pomiędzy nimi jest jednak różnica – należy zadać sobie pytanie, jaka?

Zarówno jedno, jak i drugie rozwiązanie jest nowoczesne i pozwala na minimalizację kosztów związanych z rekrutacją. Oba narzędzia są zróżnicowane i funkcjonują na innych zasadach. Żeby dobrze je wykorzystać i poprawić warunki pracy rekrutera, najlepiej na początku zapoznać się z różnicami i wybrać odpowiednią dla siebie formę.

Komunikatory wideo pozwalają na kontakt z Kandydatem w dowolnym miejscu i porze. Tak samo sytuacja wygląda z wideorekrutacją. Nie ma potrzeby wybierania się w niekiedy długie i męczące podróże. Również w przypadku wideorekrutacji ograniczenia związane z czasem i miejscem rozmowy zostają pokonane. Rekruter wraz z kandydatem ustalają dogodne warunki rozmowy wideo, tak, by obie strony mogły czerpać z niej same korzyści. 

Do tego momentu wideorekrutacja i komunikatory wideo wykazują podobieństwo. Jeśli bliżej się im przyjrzymy, zauważymy jednak, że różnią się od siebie w kluczowych kwestiach. Co prawda w obu przypadkach mamy styczność z wirtualną rozmową, ale w jednym z nich możemy mieć większą kontrolę nad rozmową. Mowa tutaj o wideorekrutacji.   

Istnieje możliwość zaplanowania pytań, jakie firma chce zadać kandydatowi. Co więcej, kandydat ma możliwość wzięcia udziału w próbnej rozmowie i przygotowania się do właściwego udzielenia odpowiedzi. W wideorekrutacji łatwo jest określić ilość podejść Kandydata do nagrania. Różnicą jest również to, że w rozmowie za pomocą komunikatorów wideo nie można ustalić czasu na udzielenie odpowiedzi przez kandydatów. Dlatego też z pewnością trudniej jest zapanować nad przebiegiem rozmowy i czasem jej trwania. 

Dla HR-owców wartością jest to, aby móc wielokrotnie odtwarzać rozmowę wideo, przeanalizować ją na spokojnie i spojrzeć na jej wynik z dystansem. W ten sposób można dzielić się nagranym materiałem oraz przesyłać do dalej w celu konsultacji. Profesjonalny wizerunek przyszłego pracodawcy można zbudować chociażby za pomocą dodania krótkiego filmu opowiadającego o historii bądź profilu firmy. W ten sposób kandydat już na początku zapozna się z miejscem, w którym być może będzie miał okazję pracować. 

Wideorozmowy coraz częściej są stosowane podczas procesów rekrutacyjnych. Wybór właściwego narzędzia jest kluczowy w kontekście znalezienia odpowiedniego pracownika i tym samym odniesienia sukcesu. Dlatego też warto przeanalizować wszystkie „za” i „przeciw”, zanim podejmie się słuszną decyzję.

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.