6 rzeczy, które sprawią, że Twój profil na LinkedInie będzie profesjonalny!
Nie od dziś wiadomo, że konto na LinkedInie jest jednym z must have na rynku pracy. Oczywiście, nikt nie mówi o tym, że bez konta na portalu biznesowym nie ma szans na znalezienie wymarzonej pracy. Jednak, jeśli raz założony i na bieżąco aktualizowany profil może przybliżyć nas do sukcesu, dlaczego z tego nie skorzystać?
2015-10-15, 09:00

Jeżeli już masz swoje konto lub za chwilę podejmiesz decyzję o jego założeniu, zapoznaj się z cennymi radami i dowiedz się, co zrobić, żeby zadbać o swój Personal Branding.

1. Uzupełnij wszystko, co się da

Nie ignoruj kategorii, do których możesz wpisać informacje wzbogacające ciebie, jako potencjalnego pracownika. Pochwal się projektami, wolontariatem czy publikacjami różnych tekstów. Dodaj każdą, nawet drobną rzecz, która może sprawić, że staniesz się bardziej interesującą i unikalną osobą. Profil można porównać do Twojej aplikacji, którą składasz starając się o dane stanowisko. Możesz zatem skorzystać z tych opcji i dostarczyć pracodawcom źródła informacji o sobie.

2. Dołącz do grupy branżowej

Każdy z nas szuka pracy w określonym zawodzie. Dobrze jest udzielać się w grupach, których członkami są specjaliści z wybranej branży. Twoje wypowiedzi mogą zainteresować innych i sprawić, że będziesz postrzegany jako profesjonalista, który zna się na swojej pracy. Daj poznać siebie jako osobę kompetentną, z którą można prowadzić wartościową dyskusję.

3. Podlinkuj swoje elektroniczne CV

Dobrze pomyśleć o tym, żeby stworzyć swoje CV również w wersji elektronicznej. W ten sposób potencjalni pracodawcy mogą szybko i w łatwy sposób zapoznać się z Twoim doświadczeniem czy zrealizowanymi projektami. Do elektronicznego CV możesz dodać zdjęcia i grafiki. Jest to jedna z jego największych zalet. Jeżeli jesteś osobą wytwarzającą różnego typu treści, koniecznie udowodnij swój talent. Nie musisz opisywać tego, co zrobiłeś – możesz to po prostu pokazać!

4. Zadbaj o profesjonalne zdjęcia

Pomimo tego, że Twoje zdjęcie z ukochanym pupilem wygląda uroczo, lepiej nie dodawaj go jako zdjęcie profilowe. Jesteśmy wzrokowcami, rekruterzy także. Jeżeli zobaczą Twoją zabawną fotografię, która niestety nie przedstawia Cię w najlepszym świetle, szansa na zdobycie odpowiedzialnej pracy natychmiastowo zmaleje. Zdjęcie powinno być wyraźne, zrobione przez osobę, która się na tym zna. Nie chodzi o to, żeby dodać zdjęcie w białej koszuli i marynarce, chociaż jeśli tego wymaga powaga stanowiska, to na pewno warto. Najważniejsze, by zdjęcie mówiło o nas: „to jest profesjonalista, który zna się na swojej pracy”.

5. Dokonaj podsumowania zawodowego

Podsumowanie zawodowe na LinkedInie na pewno będzie czymś, na co w pierwszej kolejności zwróci uwagę osoba odwiedzająca Twój profil. Dlatego też dobrze, jeśli pole to zostanie poprawnie wypełnione. W tym miejscu powinniśmy wpisać nasze najcenniejsze doświadczenia i umiejętności. Podsumowanie zawodowe jest swojego rodzaju wizytówką i zaproszeniem do tego, żeby poznać nas lepiej. Nie musi być długie, wprost przeciwnie – im bardziej zwięzłe, tym lepiej.

6. Poproś o potwierdzenie umiejętności

Referencje mają dużą wartość, dlatego też poproś kolegów z pracy, przełożonych i wszystkie osoby, z którymi współpracowałeś, by potwierdzili Twoje umiejętności. Zacznij od wpisania wszystkich tych kompetencji, które są naprawdę ważne i wiążą się z Twoim życiem zawodowym. Dzięki nim pracodawca, który będzie zainteresowany współpracą z Tobą zobaczy, że wpisane umiejętności nie są tylko pustymi słowami. W tym przypadku nie stawiaj na ilość, tylko na jakość. Nieskończona lista Twoich umiejętności nie będzie wyglądać dobrze, tylko podejrzenie. Nie jesteśmy najlepsi we wszystkim i całe szczęście! :)

Na rynku pracy każdy kandydat chce wyróżnić się na tle pozostałych. Dobrze uzupełnione konto na portalu zawodowym może być jednym z takich wyróżników. Jeżeli wiesz, że Twój profil nie należy do pokazowych i potrzeba nad nim jeszcze wiele pracy, nie czekaj! Działaj!

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.