Dziś list motywacyjny, a jutro wideoprezentacja!
Tradycyjny list motywacyjny, niegdyś stanowiący integralną część CV, w ostatnich latach traci na znaczeniu. Pracodawcy coraz rzadziej wymagają wspomnianego załącznika, gdyż jest uważany za niemiarodajny i mało obiektywny, a przy tym często powodujący stratę czasu rekrutera.
2015-11-18, 11:25

Kandydaci natomiast nie przywiązują do niego wagi, a nawet nie wiedzą jak poprawnie napisać list, powielają treści, wzory dostępne w Internecie. Co więc zrobić, by wyróżnić swoją aplikację, wzbogacić CV i zostać zauważonym, nawet wtedy gdy nie posiada się bogatego doświadczenia zawodowego?

Z pomocą przychodzą gotowe narzędzia oparte na wykorzystaniu technologii, dzięki którym zbudujesz świetną bazę dla przyszłej rozmowy kwalifikacyjnej. Starając się o stanowisko w branży, gdzie wymagany jest wysoki poziom kreatywności bądź umiejętność przemawiania i nawiązywania relacji, warto skorzystać z wideoprezentacji - podpowiada Sandra Kluza, Marketing Manager w firmie Smart MBC.

Używając specjalnej platformy wcześniej określasz stanowisko, na jakie będziesz aplikować. Następnie otrzymujesz dostęp do narzędzia, z którego skorzystasz w dowolnym miejscu i czasie. Pytania, które będą zadawane podczas nagrania odpowiadają stanowisku pracy, na które chcesz aplikować. W materiale masz możliwość opowiedzenia także kilku zdań o sobie. Nagranym materiałem możesz dzielić się z innymi. Co ważne, warto załączyć go do swojego elektronicznego CV i wyróżniać się na tle pozostałych kandydatów. Nie zapominaj, że istotna jest treść nagrania. Nie bez znaczenia jest to, co będziesz mówić, dlatego odpowiednio przygotuj się do udzielania odpowiedzi. Nawet najlepszy odpowiednik listu motywacyjnego nie zainteresuje pracodawcy, jeżeli nie pomyślisz o jego zawartości merytorycznej.


Rozwiązanie posiada szereg zalet i przyjmuje bardziej personalną formę. Zdecydowanie łatwiej uwypuklić swoje zalety, wskazać na konkretne umiejętności. Wykażesz się nie tylko znajomością innowacyjnych metod, ale i niekonwencjonalnym myśleniem. Podkreślisz pewność siebie, odwagę, komunikatywność i umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych. Tym sposobem zwrócisz uwagę już na pierwszym etapie rekrutacji, jakim jest wstępna weryfikacja nadesłanych aplikacji. Wideoprezentacja wygeneruje pozytywne wrażenie, a Ty z pewnością zostaniesz zapamiętany i doceniony.

Pamiętaj jednak, by nagranie wyglądało profesjonalnie. Zadbaj o wizerunek - mimo, że odpowiedzi udzielasz w domu, powinieneś założyć strój odpowiedni do profilu stanowiska oraz uporządkować otoczenie. Przystępuj do prezentacji odprężony i przygotowany, a przede wszystkim wyselekcjonuj wiedzę, żeby przedstawić najważniejsze z punktu widzenia danej oferty fakty. Wspomnij o kwestiach, które nie wynikają bezpośrednio z CV, aby zaskoczyć rekrutera, opowiadaj o swoich mocnych stronach i motywacji. Bądź szczery i nie nadużywaj kompetencji, zachowuj się naturalnie, unikaj standardowych, wyuczonych formułek czy błędów językowych.

Świadomie budując markę osobistą, masz szansę osiągnąć szereg korzyści na szczeblu zawodowym - przełam więc schematy i sięgaj po niestandardowe narzędzia. Wideoprezentacja staje się Twoją wizytówką, w przeciwieństwie do zwykłej kartki papieru, prezentującą zachowanie i zdradzającą cechy osobowości. Takie nagranie z pewnością wzmocni Twoją wartość na rynku pracy i okaże się trafioną inwestycją!






KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.