Wyzwania w rekrutacji na stanowiska handlowe
Ogólnopolska firma handlowa, posiadająca kilkanaście punktów na terenie Polski borykała się z trudnością rekrutacji oraz późniejszym zatrudnieniem odpowiednich kandydatów posiadających doświadczenie handlowe i znajomość rynku lokalnego w branży w której firma działała.
2015-11-23, 10:28

Wewnętrzny dział HR poszukiwał kandydatów przede wszystkim pasywnie, publikując ogłoszenie o pracę na portalach do tego przeznaczonych oraz w zakładce Kariera na stronie firmy. Doświadczenie i umiejętności kandydatów, którzy samodzielnie aplikowali na ofertę pracy nie spełniały wymagań firmy. Firma nie chciała jednak rezygnować ze swoich oczekiwań. Dużą wagę przykładała do tego, aby zatrudniony kandydat posiadał doświadczenie w sprzedaży asortymentu oferowanego przez firmę.

W związku z przedłużającą się rekrutacją i brakiem efektów firma musiała zastosować rozwiązania usprawniające proces rekrutacyjny.

Zastosowanie rozwiązań:

  1.       Pasywne poszukiwanie kandydatów – publikacja ogłoszeń, przegląd wewnętrznych baz                            kandydatów
  2.       Head Hunting
  3.       Aktywne poszukiwanie w mediach społecznościowych
  4.       Praca z poleceń potencjalnych i byłych kandydatów
  5.       Uczestnictwo w wydarzeniach branżowych i konferencjach – sieć kontaktów
  6.       Aktywny udział rekrutera w forach branżowych i nawiązywanie relacji
  7.       Kontakt z Przedsiębiorstwami z prośbą o polecenia handlowców

Zastosowanie rozwiązań zostało przekazane zewnętrznemu podmiotowi (agencja HR), która w imieniu firmy realizowała wszelkie działania.

Dzięki zastosowanym rozwiązaniom firma otrzymała kandydatów  dopasowanych do poszukiwanego profilu. Równocześnie oddelegowanie zadania na zewnątrz pozwoliło zaoszczędzić czas, który został spożytkowany na wewnętrzne działania rozwojowe.

Jako wartość dodaną, zewnętrzny podmiot przygotował dla firmy raport sytuacji na rynku pracy uwzględniając kandydatów posiadających odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje.

Raport jest bardzo cenną wiedzą mówiącą o tym, w jaki sposób realizować proces rekrutacyjny w innych lokalizacjach, do których firma przygotowuje się w najbliższym czasie.

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.