W niektórych branżach ogłoszeń jest sporo, ale są też takie, w których jest ich zdecydowanie mniej i w związku z tym na jeden wolny wakat przypada wielu chętnych. Kandydaci, z którymi się spotykamy często zadają nam pytanie: „Co zrobić, by rekruter ich zauważył i zaprosił na rozmowę?”. Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, ale z pewnością szanse kandydata rosną jeśli jego dokumenty aplikacyjne są przygotowane we właściwy sposób. Dla osób, które myślą o pracy w marketingu kluczowe może okazać się również wykorzystanie nowych technologii i przygotowanie kreatywnego, elektronicznego CV.
Cele:
- wyróżnienie się spośród innych kandydatów
- zwrócenie uwagi rekrutera
- zwiększenie swoich szans w procesie rekrutacji
- zaprezentowanie swojego portfolio
Zastosowane rozwiązanie:
Rozwiązanie, które rekomendujemy osobom ubiegającym się o pracę w strukturach marketingowych jest stworzenie Smart CV, czyli elektronicznego dokumentu aplikacyjnego. Kandydat może samodzielnie wybrać najbardziej interesujący szablon i dowolnie go modyfikować. Jest to bardzo kreatywne i innowacyjne rozwiązanie, które z pewnością zwraca na siebie uwagę odbiorców - w tym przypadku przyszłego pracodawcy czy rekrutera. Smart CV wyróżnia się swoją formą, ponieważ pozwala na pełną personalizację. Oprócz standardowych informacji, a zatem doświadczenia czy wykształcenia, kandydat ma możliwość przedstawienia próbek i przykładów swoich tekstów, zdjęć, wykonanych projektów czy kompletnych prac, mogących być podstawą do oceny jego umiejętności, zdolności do pracy na danym stanowisku lub wykonania danego zadania.
Efekt:
- zwiększenie szans na zatrudnienie
- uzyskanie przewagi nad pozostałymi kandydatami dzięki wykorzystaniu innowacyjnych narzędzi HR
- zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną
- wykazanie się kreatywnością