Narzędzia wspomagające mobilną rekrutację
Technologiczny rozwój ostatnich lat sprawił, iż coraz więcej naszych działań w sieci odbywa się nie tylko za pośrednictwem komputera, ale także telefonu komórkowego.
2016-04-04, 10:31

Urządzenia, które jeszcze do niedawna służyły tylko do dzwonienia, przesyłania smsów i okazjonalnie grania w gry, stały się obecnie tak zaawansowane, iż z powodzeniem możemy je wykorzystywać w pracy.

Smartfony są narzędziem, bez którego wiele osób nie wyobraża sobie codziennego życia, nic więc dziwnego, że również pracodawcy coraz częściej starają się iść z duchem czasu. Jak wynika z raportu „Polska.Jest.Mobi.2015”* ponad 58% Polaków korzysta obecnie ze smartfonów, natomiast 21% posiada tablety. Osoby aktywnie używające tych urządzeń w życiu codziennym przyzwyczajone są do możliwości szybkiego wyszukiwania informacji oraz stron zawierających przejrzyste i maksymalnie zminimalizowane treści. Szczególnie tyczy się to młodego pokolenia, które dorastało w czasach powszechnej globalizacji i zawrotnego rozwoju nowych technologii. Jeśli pracodawcy chcą pozyskać tego typu pracowników powinni wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i dostosować proces rekrutacji, wygląd swoich portali internetowych oraz komunikację z kandydatami do wymagań, jakie stawia przed nimi nowa internetowa rzeczywistość.

Aby uczynić proces mobilnej rekrutacji maksymalnie atrakcyjnym dla potencjalnego pracownika, a równocześnie przejrzystym i prostym w obsłudze dla rekrutera powinniśmy się zaopatrzyć w odpowiednie narzędzia, które usprawnią i zautomatyzują całe postępowanie.

Przyzwyczajeni do minimalizmu użytkownicy smartfonów powinni otrzymać przejrzysty formularz aplikacyjny, zawierający małą ilość bardzo konkretnych w swojej treści i pytań, dzięki czemu nie poczują się zniechęceni przytłaczającą ilością informacji, które muszą uzupełnić. Obecnie wykorzystywane narzędzia oferują całkowitą responsywność swoich aplikacji, dzięki czemu są one przystosowane do ekranów telefonów komórkowych. Ponadto umożliwiają również rekruterom bardzo szybką weryfikację kandydatów, nawet jeśli aplikują oni na zupełnie różne stanowiska - radzi Janusz Krzeczek, New Business Manager w firmie Employ System.

Wszystkie aplikacje mogą znajdywać się w jednym miejscu, co ułatwia tagowanie i ocenianie, a wraz z otrzymanym formularzem osoba rekrutująca ma możliwość niemalże automatycznego ustalenia daty spotkania. Dzięki temu nie istnieje niebezpieczeństwo umówienia dwóch spotkań w jednym czasie. Pracodawca natomiast nie musi się obawiać o utratę danych, gdyż wszystkie informacje przechowywane są w bezpiecznej, wirtualnej chmurze.

Ważnym elementem narzędzi do przeprowadzania skutecznej rekrutacji jest również możliwość zamieszczania swoich ofert na przeróżnych portalach internetowych, nie tylko związanych z wyszukiwaniem pracy. Udostępniając pod treścią link do formularza, mamy pewność iż wszystkie aplikacje znajdą się w jednym miejscu, a ponadto otrzymujemy informację dotyczącą tego, z jakiej strony korzystał kandydat. Sprawia to, że w przyszłości pracodawca będzie mógł rozważniej wybierać portale, na których umieszcza swoje oferty. Ponadto umożliwia to sprawniejszy kontakt z kandydatami, dla których obecnie w kontakcie z pracodawcą liczy się przede wszystkim szybkość reakcji.

Poza stronami internetowymi, ważnym kanałem wykorzystywanym do kontaktu z kandydatami są szeroko pojęte media społecznościowe (Facebook, Twitter itd.). Zakładając profil swojej firmy możemy nie tylko informować innych o jej działaniach, produktach, które oferuje, ale również prezentować w jaki sposób wygląda praca, kim są pracownicy oraz zamieszczać oferty dla kandydatów. Dzięki takim działaniom wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom młodego pokolenia, a potencjalny pracownik, widząc aktywnie rozwijający się profil firmy czuje się bardziej zachęcony, by nie tylko skorzystać z jej usług, ale również i w przyszłości podjąć z nią współpracę.

Podążanie za nowymi trendami oraz dostosowanie procesu rekrutacji do oczekiwań młodego pokolenia sprawia, że budowany jest pozytywny wizerunek pracodawcy. Kandydaci tym chętniej będą podejmować z nim współpracę, im bardziej zaczną zauważać, że jego firma stawia na rozwój i nie boi się innowacyjnych rozwiązań. Choć mobilna rekrutacja nie jest jeszcze najbardziej popularnym środkiem pozyskiwania nowych pracowników, nie ulega wątpliwości, iż użytkownicy smartfonów, których liczba w Polsce z roku na rok diametralnie rośnie, zaczną coraz chętniej aplikować za pomocą swoich telefonów. Dostrzegając jak szybko i prosto przebiega wypełnianie formularza drogą internetową, możliwe, że będą woleli taki rodzaj rekrutacji.

* http://jestem.mobi/2015/05/raport-polska-jest-mobi-2015-do-pobrania/

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy