Outplacement jako wsparcie działań Employer Brandingowych
W obecnych czasach opinie o pracodawcy przybierają na znaczeniu, szczególnie te w Internecie. Dziś pracownicy, zarówno ci obecni, jak i potencjalni są dużo bardziej powiązani ze sobą i mogą szybko wymieniać opinie za pomocą kilku kliknięć.
2016-04-22, 12:38

Jednocześnie problemem wielu firm jest rotacja personelu. Dla większości pracodawców zwolnienie pracownika to jednak wciąż wyzwanie, które często skutkuje wypracowaniem sobie złej opinii. Wpływa ona również na morale grupy i efektywność pracy zespołu.

Do firmy ABC zgłosił się Klient, który skarży się, że mimo podejmowanych działań w zakresie kształtowania wizerunku dobrego pracodawcy trudno mu przyciągnąć do siebie nowych, zwłaszcza młodych pracowników. W ciągu ostatnich dwóch lat firma musiała zwolnić wielu pracowników z powodu restrukturyzacji. Zwolnienia były jednak nieprzemyślane, a pracownicy nie zostali uprzednio poinformowani o planowanych redukcjach etatów. Otrzymywali wypowiedzenie po przyjściu rano do pracy. Takie podejście nawarstwiało konflikty i przyczyniało się do negatywnej atmosfery Firma ABC zaproponowała wsparcie w postaci outplacementu.

Cele:

  • Poprawienie wizerunku pracodawcy
  • Reorganizacja firmy i zmniejszenie kosztów zatrudnienia
  • Ograniczenie roszczeń pracowników
  • Zniwelowanie konfliktów związanych z procedurą zwolnienia
  • Wzrost zaufania pracowników pozostających w firmie

A dla zwalnianego:

  • Złagodzenie stresu związanego z utratą pracy
  • Wskazówki dotyczące dalszej ścieżki kariery
  • Dostęp do narzędzi pozwalających wyróżnić się na rynku pracy

Zastosowane rozwiązanie:

Firma zastosowała outplacement, czyli wraz z wypowiedzeniem zwalniani pracownicy otrzymali wsparcie ze strony ABC w postaci godzinnej konsultacji z fachowym doradcą, na którym otrzymali wskazówki odnośnie dotarcia do nowych pracodawców oraz możliwościach dalszego rozwoju.

Ponadto mogli otrzymać pomoc w przygotowaniu profesjonalnych materiałów aplikacyjnych, w tym elektronicznego CV, dzięki któremu zyskają wyróżnienie się na rynku pracy. Łatwiejsze okaże się także dla nich zwrócenie uwagi rekrutera.

Zaoferowana pomoc poskutkowała złagodzeniem stresu po obu stronach oraz uniknięciem napiętej sytuacji między zwalnianym a Pracodawcą. Dzięki konsultacjom zwalniana osoba otrzymała też wsparcie emocjonalne, a pomoc w przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych zwiększyła jej pewność siebie i pomogła szybko rozpocząć nową pracę.

Efekt:

Klient po skorzystaniu z usługi ograniczył ilość negatywnych opinii o swojej firmie. Dzięki temu wzmocnił swoje działania Employer Brandingowe oraz zmniejszył ich koszt. Ponadto zaoszczędził własny czas i pieniądze związane ze zwalnianiem pracowników. Wzrosło również zaufanie zarówno pracowników pozostających w firmie, jak i zwalnianych.

  • poprawa wizerunku firmy na rynku
  • tworzenie dobrej wizji dla dalszych działań restrukturyzacyjnych
  • uniknięcie zbędnej rotacji pracowników
  • ukształtowanie społecznej odpowiedzialności biznesu
  • wzrost zaufania pracowników pozostających w firmie

Materiał opracowany przez Dział Sprzedaży w firmie Smart MBC

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy