Inni zrobią to za ciebie lepiej - korzyści wynikające z outsourcingu
Outsourcing, trend, który zdobył na świecie ogromną popularność zaczyna święcić triumfy również w Polsce.
2016-08-10, 10:36

Coraz więcej przedsiębiorstw chętnie korzysta z pomocy zewnętrznych usługodawców, a według światowych rankingów największe miasta naszego kraju, na czele z Krakowem, przodują jako miejsca, w których sektor ten rozwija się najprężniej. Czym zachwyca outsourcing i dlaczego warto z niego skorzystać?

Z outsourcingu, czyli zlecania zewnętrznym usługodawcom optymalizacji procesów, które nie stanowią głównego trzonu działalności przedsiębiorstwa korzysta z powodzeniem blisko 90% dużych i średnich polskich firm. Najchętniej powierzają one innym zarządzanie zasobami ludzkimi, rekrutację oraz administrację pracowników, jednak możliwości outsourcingu nie ograniczają się tylko do realizacji zadań, które zazwyczaj wykonuje wewnętrzny dział HR. Zlecać innym, wyspecjalizowanym w danej dziedzinie, przedsiębiorstwom można niemalże wszystkie zadania związane z prowadzeniem firmy. Coraz większą popularnością cieszy się outsourcing księgowości, marketingu, obsługi klienta, usług prawnych, jak i informatycznych, logistycznych, a nawet produkcyjnych. Wiele firm korzysta również z usług zewnętrznych firm sprzątających oraz ochroniarskich.

Zlecając doświadczonym specjalistom opiekę nad poszczególnymi procesami, które dotychczas obsługiwane były przez wewnętrzne działy zyskuje się dla pracowników czas, niezbędny do wykonywania ważniejszych, czasami kluczowych dla przedsiębiorstwa działań. Wybierając na przykład selektywny outsourcing personalny można powierzyć zewnętrznej firmie zarządzanie rekrutacją. Wtedy obowiązki z tym związane przechodzą w zupełności na usługodawcę, a dział personalny jest w stanie wykonywać w tym czasie inne zadania i może poświęcić się zarządzaniu zatrudnionych już osób.

Mimo iż rekrutacją zajmuje się wtedy zupełnie inna firma, zarówno kandydaci, jak i pracownicy zatrudnieni w przedsiębiorstwie usługobiorcy nie są w stanie odczuć tego, że pewne obowiązki zostały przejęte przez osoby z zewnątrz. Outsourcerzy dokładają wszelkich starań, by oferowane przez nich usługi były na możliwie najwyższym poziomie, dlatego dobra, kompetentna obsługa klienta jest dla nich priorytetowa.

Jeśli firma outsourcingowa zajmuje się sprawami, których przebieg i rezultat może być istotny dla pracowników przedsiębiorstwa umożliwia on im stały kontakt w pewnych kwestiach i nie ogranicza się tylko do udzielania informacji pracodawcy lub managerom. W ten sposób skraca i usprawnia się procedura kontaktowa. Outsourcerzy traktują swoich klientów kompleksowo i starają się maksymalnie zagłębić w działalność outsourcowanych firm, aby oferowane przez nich usługi były maksymalnie dopasowane i zaspokajały potrzeby wszystkich członków zespołu - mówi Krzysztof Cieszewski, Team Leader w Dziele Sprzedaży firmy Smart MBC.

Zadowolony personel i dobrze działające przedsiębiorstwo jest w końcu gwarantem również ich sukcesu. Wiele firm zajmujących się outsourcingiem zdaje sobie w pełni sprawę z tego, iż mimo swojej zupełnej odrębności, przejmując pewne obowiązki swoich klientów powinni czuć swego rodzaju przywiązanie do nich i muszą czuć się w równej mierze odpowiedzialni za ich powodzenie.

Przedsiębiorstwa, które zaufały idei outsourcingu i z powodzeniem korzystają z usług zewnętrznych usługodawców mają znacznie większe szanse, by odnieść sukces na rynku. Zdejmując ze swoich barków odpowiedzialność za mniej kluczowe, aczkolwiek nadal bardzo ważne dla funkcjonowania firmy, procesy mogą się w pełni skupić na swojej głównej działalności, doskonalić ją i w rezultacie wyprzedzać na tym polu konkurentów, którzy takimi sprawami, jak marketing, zarządzanie personelem, czy też IT wciąż zajmują się sami.

Outsourcing nie tylko przyspiesza, rewolucjonizuje i usprawnia wykonywanie przez przedsiębiorstwo pewnych czynności, ale również w znacznym stopniu obniża koszty, które właściciel musiał dotychczas ponosić. Korzystając z usług outsourcera firma przekazuje pewne procesy usługobiorcy, a w związku z tym nie bierze również odpowiedzialności za osoby, które zadania te będą wykonywać. Ich zatrudnieniem, wynagrodzeniem oraz zarządzaniem personalną dokumentacją w pełni zajmuje się usługodawca. W ten sposób klienta interesować może tylko i wyłącznie rezultat zlecanych procesów. Kompleksowa obsługa, jaką oferują firmy outourcingowe sprawia, że coraz częściej nie są one jedynie podwykonawcami, a stają się ważnym partnerem biznesowym, z którym przedsiębiorstwa dzielą sukcesy i porażki.

Outsourcing zaczyna być coraz bardziej doceniany przez polskich przedsiębiorców, gdyż daje im bardzo wiele możliwości, usprawnia pewne procesy i zmniejsza dotychczasowe koszty. Dzięki temu firmy mogą skupiać się na kluczowych kwestiach, rozwijać się i zwiększać swoją konkurencyjność na międzynarodowym rynku. Znaczenie outsourcerów na naszym rynku zaczyna rosnąć, a zakres oferowanych przez nich usług staje się coraz bardziej kompleksowy i ma znacznie większy wpływ na działalność przedsiębiorstw, niż w latach wcześniejszych. Rozwój tego trendu w naszym kraju to jednak nie tylko szansa dla istniejących już firm, które chcą zwiększyć swoje znaczenie i wpływy. Coraz większe zapotrzebowanie na zewnętrznych usługodawców sprawia, że powstają przedsiębiorstwa specjalizujące się w danym zakresie. Dzięki temu generują się nowe miejsca pracy, a bezrobocie w znacznym stopniu ulega zmniejszeniu.

Źródła:

http://www.bankier.pl

http://www.forbes.pl

http://www.cws-boco.pl

http://cleaneria.pl/userfiles/file/nr%2016/25_%20FS_16_outsourcing%20(84-85).pdf

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy