Nie bój się outsourcingu!
Outsourcing to nic innego jak korzystanie z usług wyspecjalizowanych firm zewnętrznych. Przedsiębiorstwo nie musi się rozdrabniać na oddzielne działy, tylko może skupić się na głównym trzonie działalności. Czynności rutynowe i cykliczne np. rekrutacja, księgowość, szkolenia, marketing może zlecić doświadczonym specjalistom.
2017-01-12, 11:08

Dla kogo jest outsourcing?

Na pewno dla tych przedsiębiorców, którzy stawiają na innowacyjność i dynamiczny rozwój swojej firmy. Kiedy pojawia się zapotrzebowanie na zatrudnienie większej ilości osób i wiemy, że firma może temu nie sprostać, wówczas warto pomyśleć o pomocy zewnętrznej. Takie rozwiązanie jest coraz bardziej popularne i stosowane przez firmy rezygnujące z rozbudowywania wewnętrznych działów.

Działania z zakresu IT, zarządzania zasobami ludzkimi, sprzedaży, czy administracji nie wymagają koordynacji bezpośredniej, a więc są obszarami do nawiązania owocnej współpracy outsourcingowej.

Skąd obawy przed outsourcingiem?

Największą obawę budzi brak kontroli nad obszarem powierzonym firmie z zewnątrz. Taka współpraca zwykle wiąże się z udostępnieniem usługodawcy baz danych, czy listy klientów.  To rodzi wątpliwości związane ochroną danych osobowych.

Jednak taka obawa z reguły jest nieuzasadniona. Wszystko zależy od dobrze skonstruowanej umowy outsourcingowej, która zagwarantuje pewność realizacji zadań zgodnie z oczekiwaniami  oraz odpowiednim wyborze usługodawcy, dla którego priorytetem jest jakość wykonywanych działań. Jeśli rzetelnie zadbamy o te dwa elementy wtedy nie ma żadnych przeciwwskazań by zaufać osobom, które znają się na swojej pracy i zrobią wszystko, by wzmocnić pozycje i funkcjonowanie firmy.

Pełny czy selektywny?

Do wyboru są dwa rodzaje outsourcingu, które dzieli się ze względu na ilość powierzonych zadań.

Outsourcing pełny dotyczy kompleksowej obsługi danego działu firmy np. HR, Marketingu, natomiast outsourcing selektywny polega na określeniu konkretnych płaszczyzn i obszarów, które chcemy przekazać.

Jakie korzyści płyną z outsourcingu?

Podstawową korzyścią związaną z korzystaniem z usług outsourcingowych to racjonalizacja kosztów, a dokładniej:

  • uniknięcie tworzenia wewnętrznych etatów,
  • mniejsze nakłady finansowe na utrzymanie bazy technicznej,
  • specjalistyczne doradztwo w zakresie pełnionych usług.

Outsourcing pozwala nie tylko oszczędzić na zatrudnieniu dodatkowych specjalistów. Dodatkowo możemy być spokojni o jakość realizowanych zadań, gdyż powierzone są one wykwalifikowanej kadrze.

Trzeba pamiętać, że oddanie części obowiązków firmie zewnętrznej nie zwalnia z odpowiedzialności prawidłowego rozliczenia, czy prowadzenia tych działań.

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy