Cel, który chcieliśmy osiągnąć:
- systematyczność i skrupulatność wykonywanych obowiązków,
- wdrożenie systemu, dzięki któremu można nadzorować wykonywane zadania,
- zwiększenie skuteczności wykonywanych zadań i osiąganych celów.
Rozwiązanie, które zastosowaliśmy:
Jako firma zastosowaliśmy narzędzie zewnętrzne - program do zarządzania kompetencjami pracowników, skupiający całą kadrę. Każdemu z nich przypisane zostały cele i obowiązki do wykonania.
Każdy zespół otrzymał jasno określone cele i wyznaczony termin na ich wykonanie. Za potwierdzenie wykonania i osiągnięcia celów odpowiedzialny jest bezpośredni przełożony, który rozlicza pracowników
z ich działań.
Co więcej, inni pracownicy mogą przyznawać swoim współpracownikom dodatkowe punkty za zrealizowane cele. Zebrane w określonym czasie punkty można wymieniać na nagrody, które dodatkowo motywują pracowników do jak najlepszego wykonywania zadań. Poprzez możliwość porównywania się ze swoimi współpracownikami czy zespołami w firmie panuje duch zdrowej rywalizacji, która dodatkowo sprzyja produktywności i efektywności w biurze.
Sytuacja w firmie uległa znaczącej poprawie. Dzięki narzędziu, widoczne jest, kto terminowo wykonuje swoje zadania, a kto nie.
Początkowe problemy:
Głównym problemem, na jaki natrafiła firma przy wdrażaniu nowego narzędzia, było ustalenie ze wszystkimi pracownikami konkretnych i jasno określonych celów oraz regularne rozliczanie ich z osiągniętych wyników. Kolejnym wyzwaniem, przed jakim stanęliśmy, było zachęcenie pracowników do oceniania efektów pracy swoich współpracowników.
Osiągnięte cele:
- dzięki wykorzystaniu narzędzia, nastąpiło widoczne zwiększenie motywacji i zaangażowania pracowników,
- zanotowaliśmy 40% wzrostu osiąganych wyników w porównaniu do poprzedniego kwartału,
- dzięki wdrożeniu narzędzia wzrosła świadomość odpowiedzialności za wykonywane zadania, poprawiła się komunikacja wewnętrzna w firmie oraz między pojedynczymi pracownikami,
- każdy pracownik i każdy dział ma obecnie jasno określone zadania i obowiązki, dzięki czemu w firmie zapanował większy porządek i wzrosło zaangażowanie pracowników w wykonywanie konkretnych projektów.