Działania rekrutacyjne mające na celu przyciągnięcie młodych osób do pracy
Firma XYZ to jeden ze sprzedawców odzieży i wyrobów tekstylnych w Polsce. Przedsiębiorstwo posiada sieć sklepów w całym kraju. W celu zwiększenia zysków firmy i przyciągnięcia większej ilości klientów Dział Marketingu w przedsiębiorstwie zaplanował akcje promocyjne, które miały zostać przeprowadzone w najbardziej rentownych salonach.
2015-10-19, 09:03

Przeprowadzenie kampanii wiązało się z koniecznością zwiększenia liczby pracowników o pięć osób w czterech salonach - we Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie i Gdańsku. Osoby te miały zostać zatrudnione na stanowisku sprzedawcy lub doradcy w Dziale Obsługi Klienta. W zależności od wyników kampanii reklamowej uzależniano także zaproponowanie nowo zatrudnionym osobom stałej współpracy. Firma wspiera rozwój młodych talentów, dlatego w strukturach personelu stawiano na zatrudnienia osób młodych.

Cele:

- terminowe zatrudnienie pracowników

- zatrudnienie 20 nowych osób

- sprawne przeprowadzenie kampanii promocyjnej i zwiększenie zysków

- zadowolenie dotychczasowych klientów firmy i przyciągnięcie nowych

Zastosowane rozwiązanie:

Firma XYZ zwróciła się do Smart MBC ze zleceniem zatrudnienia 20 pracowników. Profil nowo zatrudnionych osób zakładał, że mają to być osoby młode, lecz posiadające minimum trzymiesięczne doświadczenie w sprzedaży, zmotywowane do pracy i lubiące kontakt z klientem. Smart MBC mając na uwadze oczekiwania Firmy wobec kandydatów skierowało swoje działania rekrutacyjne do osób powyżej 20 roku życia, osób uczących się i absolwentów szkół. W tym celu wystawiono ogłoszenia na stronach internetowych z ofertami pracy i portalach społecznościowych najbardziej popularnych wśród osób młodych. Szata graficzna i treść ogłoszeń została przygotowana w taki sposób, aby przyciągnąć ich uwagę. Wykorzystano popularne motywy graficzne, hasła kierowane personalnie do odbiorcy. Kampania promocyjna miała zostać przeprowadzona w miastach będących ośrodkami studenckimi, dlatego Smart MBC nawiązało współpracę z organizacjami i samorządami studenckimi największych uczelni w tych czterech miastach, w celu rozpowszechnienia informacji na temat oferty pracy. Agencja przeprowadziła także rozmowy z Firmą XYZ w celu przyznania benefitów dla kandydatów- biletów do kin, zniżek do ośrodków sportowych. Całkowity czas realizacji zamówienia trwał 6 tygodni i składał się z trzech etapów: przedstawienia kandydata, rozmowy rekrutacyjnej i decyzji o zatrudnieniu.

Przedstawieni pracownicy sprawdzili się podczas działań promocyjnych, dlatego Firma XYZ najlepszym pracownikom zaproponowała stałe zatrudnienie.

Rezultaty:

- sprawne przeprowadzenie kampanii promocyjnej

- przyciągnięcie nowych klientów

- zyskanie nowego zaplecza młodych pracowników

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.