Przeprowadzenie kampanii wiązało się z koniecznością zwiększenia liczby pracowników o pięć osób w czterech salonach - we Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie i Gdańsku. Osoby te miały zostać zatrudnione na stanowisku sprzedawcy lub doradcy w Dziale Obsługi Klienta. W zależności od wyników kampanii reklamowej uzależniano także zaproponowanie nowo zatrudnionym osobom stałej współpracy. Firma wspiera rozwój młodych talentów, dlatego w strukturach personelu stawiano na zatrudnienia osób młodych.
Cele:
- terminowe zatrudnienie pracowników
- zatrudnienie 20 nowych osób
- sprawne przeprowadzenie kampanii promocyjnej i zwiększenie zysków
- zadowolenie dotychczasowych klientów firmy i przyciągnięcie nowych
Zastosowane rozwiązanie:
Firma XYZ zwróciła się do Smart MBC ze zleceniem zatrudnienia 20 pracowników. Profil nowo zatrudnionych osób zakładał, że mają to być osoby młode, lecz posiadające minimum trzymiesięczne doświadczenie w sprzedaży, zmotywowane do pracy i lubiące kontakt z klientem. Smart MBC mając na uwadze oczekiwania Firmy wobec kandydatów skierowało swoje działania rekrutacyjne do osób powyżej 20 roku życia, osób uczących się i absolwentów szkół. W tym celu wystawiono ogłoszenia na stronach internetowych z ofertami pracy i portalach społecznościowych najbardziej popularnych wśród osób młodych. Szata graficzna i treść ogłoszeń została przygotowana w taki sposób, aby przyciągnąć ich uwagę. Wykorzystano popularne motywy graficzne, hasła kierowane personalnie do odbiorcy. Kampania promocyjna miała zostać przeprowadzona w miastach będących ośrodkami studenckimi, dlatego Smart MBC nawiązało współpracę z organizacjami i samorządami studenckimi największych uczelni w tych czterech miastach, w celu rozpowszechnienia informacji na temat oferty pracy. Agencja przeprowadziła także rozmowy z Firmą XYZ w celu przyznania benefitów dla kandydatów- biletów do kin, zniżek do ośrodków sportowych. Całkowity czas realizacji zamówienia trwał 6 tygodni i składał się z trzech etapów: przedstawienia kandydata, rozmowy rekrutacyjnej i decyzji o zatrudnieniu.
Przedstawieni pracownicy sprawdzili się podczas działań promocyjnych, dlatego Firma XYZ najlepszym pracownikom zaproponowała stałe zatrudnienie.
Rezultaty:
- sprawne przeprowadzenie kampanii promocyjnej
- przyciągnięcie nowych klientów
- zyskanie nowego zaplecza młodych pracowników