Dlaczego ogłoszenia firm rekrutacyjnych nie zawierają nazwy firmy i wynagrodzenia?
“Nasz klient poszukuje osoby na stanowisko...” lub “Międzynarodowa korporacja rozpoczyna rekrutację na...”. Popularne sformułowania, z którymi część osób poszukujących pracy się spotkała. Czy odpowiadać na takie ogłoszenia?
2015-11-04, 10:45

Wiele kandydatów się ich obawia. Jak się okazuje, całkiem niepotrzebnie. Warto poznać kilka powodów, które wyjaśnią wątpliwości.

Ogłoszenia wystawiane w Internecie często nie zawierają nazwy firmy, jak i oferowanej stawki. To najczęstsze przyczyny, przez które są one ignorowane i nie zwraca się na nie uwagi. Kandydaci boją się, że autorami tego typu ofert są niewypłacalne lub cieszące się złą opinią firmy. Jak się okazuje ogłoszenia te najczęściej nie mają nic wspólnego z podejrzanymi pracodawcami. Dlaczego zatem niektóre z nich nie podają niektórych informacji?

Pierwszym i najważniejszym powodem nieujawnienia nazwy firmy w ofercie pracy jest zachowanie poufności. Agencja rekrutacyjna, która współpracuje z przedsiębiorstwem zobowiązuje się do utrzymania tajemnicy danych, co wiąże się między innymi z wystawianiem ogłoszeń w imieniu firmy, jednak bez jej przedstawienia - wyjaśnia Weronika Sierant, HR Manager w firmie Smart MBC.

Inną przyczyną może być prowadzenie rekrutacji na stanowisko, które obecnie jest zajęte. Nie musi to oznaczać, że dany pracownik jest nieodpowiedni i wkrótce zostanie zwolniony, ale, że firma się rozwija i potrzebuje nowych osób do pomocy, ale nie chce, aby konkurencja się o tym dowiedziała.

Jeżeli ogłoszenie o pracę budzi wątpliwości, warto zwrócić uwagę na jego formę i treść. W momencie, kiedy ogłoszenie jest napisanie profesjonalnie oraz zawiera ważne i merytoryczne informacje, nie warto się zastanawiać, tylko od razu wysyłać swoje CV.

Skoro kwestia identyfikacji firmy w ogłoszeniu jest już wyjaśniona, należy zastanowić się, dlaczego agencje rekrutacyjne nie podają wysokości wynagrodzenia. Często spotykamy się z terminami “atrakcyjne zarobki” czy “wysokie wynagrodzenie”, jednak pracodawca i potencjalny pracownik mogą interpretować ten zapis w inny sposób.  

Informacja dotycząca wynagrodzenia jest objęta zasadą poufności, tak więc Agencje Rekrutacyjne nie mogą jej umieszczać w ogłoszeniu. Płaca powinna być adekwatna do doświadczenia i posiadanych kwalifikacji, dlatego przed jej określeniem, pracodawcy chcą najpierw poznać kandydata. Innym powodem nie przedstawiania jej na pierwszym etapie rekrutacyjnym jest określenie jakości pracy osoby zatrudnionej. Jeżeli jest ona wysoka, pracodawca może zaproponować pracownikowi wyższą stawkę niż wynosiła pierwotna.

Nieujawnienie nazwy firmy i wynagrodzenia w ogłoszeniu nie powinno zniechęcać przyszłych pracowników do aplikowania na dane stanowisko, gdyż wiele takich działań jest celowych i nie ma w nich złych intencji. Agencje rekrutacyjne zgodnie z zasadą poufności nie mogą przedstawiać niektórych danych. Jeżeli wydaje Ci się, że ogłoszenie jest napisanie profesjonalne, zarówno pod kątem treści, jak i formy, wyślij swoją aplikację, a na pewno nie pożałujesz.



KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.