O czym powinna pamiętać stewardessa podczas pierwszego dnia w pracy?
Dla każdego pierwsze dni w pracy są stresujące. Obawiamy się tego, jak zostaniemy przyjęci przez współpracowników, jak poradzimy sobie z obowiązkami i ile czasu zajmie nam zaadaptowanie się w nowym miejscu. Z nie mniejszym poddenerwowaniem spotykają się też stewardessy/stewardzi przed pierwszym lotem.
2016-06-15, 10:53

Często Kandydaci na to stanowisko są osobami młodymi. Kiedy po wielu miesiącach rekrutacji i szkoleń wsiadają na pokład jako załoga odczuwają ekscytację, ale mają też obawy czy na pewno wszystko pójdzie dobrze.

1. Doskonałe przygotowanie.

Proces rekrutacji na stanowisko stewardessy/stewarda jest długotrwały i składa się z kilku etapów. Podczas nich sprawdza się na przykład komunikatywność czy znajomość języka obcego. Coraz popularniejsze są też testy psychologiczne, które badają reakcje przyszłych stewardess/stewardów w stresujących sytuacjach. Jednakże to nie koniec. Wejście na pokład poprzedza przynajmniej miesięczne uczestnictwo w specjalnych kursach i... egzamin. Podczas szkoleń stewardessy/stewardzi poznają procedury dotyczące m.in. sposób sprawdzenia w samolocie sprzętu awaryjnego, składania meldunków załodze kokpitowej,  zasady obowiązujące podczas ewakuacji, obsługę sprzętu znajdującego się na pokładzie czy zaawansowany kurs pierwszej pomocy. Uczą się też budowy samolotu i systemu jego zabezpieczeń. Ponadto, ważnym elementem są również zajęcia i egzamin na symulatorze, który wykształca poprawne nawyki w sytuacjach awaryjnych.

Wszystko to ma na celu przygotowanie przyszłych pracowników do jak najlepszego wykonywania zawodu i zminimalizowanie stresu, zwłaszcza podczas pierwszych lotów. Nabyte podczas szkoleń wiedza i umiejętności pozwalają na zachowanie zimnej krwi, kiedy pojawi się taka konieczność.

2. Praca stewardessy/stewarda to praca zespołowa.

Stewardessy/stewardzi są częścią załogi i nie działają w pojedynkę. W skład każdego zespołu wchodzą też osoby bardziej doświadczone, które na pewno będą służyć radą i pomocą w kryzysowej sytuacji. Bardzo cennym jest podglądanie, jak zachowują się koledzy i koleżanki po fachu. Ponadto, warto pamiętać, że pierwsze loty odbywa się raczej w roli obserwatora i pod okiem instruktora. Mowa tutaj o lotach wprowadzających, których celem jest lepsze przygotowanie do samodzielnej obsługi pokładu.

3. Pozytywne nastawienie to klucz do sukcesu.

Porada ta wydaje się banalna i niepotrzebna. Ale w zawodach, w których pracuje się z ludźmi optymizm i pozytywne nastawienie odgrywa kluczową rolę. Stewardessy/stewardzi nie mogą być niemiłe/niemili dla pasażerów, nawet jeśli ich roszczenia są niestosowane. Uśmiech i życzliwość potrafi rozwiązać wiele kłopotliwych sytuacji.

4. Najważniejsze jest bezpieczeństwo.

Niewątpliwie, bycie stewardessą/stewardem to niesamowita przygoda. Z tego powodu, zwłaszcza przy pierwszych lotach, mogą ponieść emocje. Nie wolno jednak bagatelizować kwestii związanych z bezpieczeństwem. To praca, w której nie można zapomnieć o niczym, trzeba być niezwykle opanowanym, a przestrzeganie procedur i reguł jest konieczne, aby zachować odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Wszystkie zasady obowiązujące na pokładzie nie są zbędną biurokracją, lecz możliwością upewnienia się, że załoga i pasażerowie są bezpieczni.

Źródła:

http://www.jobfitter.pl

http://teczka.pl/edukacja

http://jamowie.to



KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Smart MBC
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.